English

استاندار مازندران:

ساماندهی سواحل، نیازمند مدیریت یکپارچه است / سازمان همیاری شهرداری ها، متولی ساماندهی سواحل استان

استاندار مازندران سازمان همیاری شهرداری‌های استان را متولی ساماندهی سواحل دریای مازندران کرد و گفت: مازندران باید با برنامه‌ریزی اصولی و همکاری تمامی دستگاه‌های دخیل به قطب گردشگری ساحلی با حفظ شئونات اسلامی تبدیل شود.

ساماندهی سواحل، نیازمند مدیریت یکپارچه است / سازمان همیاری شهرداری ها، متولی ساماندهی سواحل استان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه ساماندهی عمران سواحل مازندران اظهار داشت: سواحل مازندران متولی ندارد و بدون نقشه راه نمی‌توان این ظرفیت اقتصادی را سامان داد و با اجرای طرح های جزیره ای از سوی فرمانداری ها نمی‌توان نسخه واحدی را برای استفاده بهینه از این نعمت خدادادی پیچید.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان های ساحلی استان به طور حتم نمی توانند تمامی توقعات مدیریت استان در بحث توسعه اقتصادی سواحل استان را برآورده کنند، بنابراین نیاز است با سپردن امور به یک متولی خاص برای پیشبرد برنامه ها در تلاش باشیم.

استاندار مازندران با بیان این که برنامه هایی برای مدیریت یکپارچه سواحل مازندران با محوریت شهرداری ها در دستور کار است، افزود: سازمان همیاری شهرداری های استان از این پس متولی امور در اجرای طرح های ساماندهی سواحل خواهد بود.

وی با بیان این که تمامی مجوزهای سرمایه گذاری در حوزه سواحل استان از این پس بر عهده سازمان همیاری شهرداری های مازندران خواهد بود، بیان داشت: به این سازمان فرصت 20 روزه داده خواهد شد تا نسبت به تدوین نقشه راه مشخص برای پیشبرد امور سواحل اقدام کند.

حسینی پور تضمین سلامتی افرادی که دریای مازندران را برای شنا کردن و گردشگری انتخاب می کنند و همچنین جلوگیری از تعرض به شئونات اسلامی در سواحل و همچنین اجرای طرح های اقتصادی و گردشگری بر محور مسائل اسلامی را جزو اولویت های اساسی ساماندهی سواحل در استان برشمرد و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی اصولی و اجرای طرح های مختلف زیرساختی زمینه گردشگری ساحلی در چارچوب شرع در استان فراهم شود.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات ناجیان غریق که در طرح سواحل سال گذشته به گردشگران خدمات ارائه دادند، گفت: با اجرای طرح های گردشکری باید ساحل برای استان درآمدزایی داشته باشد نه اینکه برای پرداخت مطالبات ناجیان غریق دست به جیب دولت کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان ساخت: زیرساخت های گردشگری به معنای واقعی در سواحل مازندران آماده نیست و به هیچ عنوان یک طرح سالم برای شنا در دریا و آفتاب گیری بانوان در سواحل با حفظ شئونات اسلامی فراهم نیست که این امر یکی از دلایل اساسی و مهم در ایجاد برخی چالش های فرهنگی در سواحل می شود.

وی عنوان داشت: استان مازندران را با برنامه ریزی اصولی می خواهیم به قطب گردشگری ساحلی تبدیل کنیم و برای تحقق این امر باید تمام دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

حسینی پور با بیان این که الگوهایی به نسبت خوب برای اجرای طرح ساحلی در مازندران وجود دارد، ابراز داشت: سازمان همیاری شهرداری ها از طرح ساحلی شهرستان نور و طرح جاده ساحلی بابلسر برای توسعه گردشگری ساحلی در سال جاری استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه