English

شهردار ایلام:

دستگاه قضا قوت قلب ما برای سلامت در کارهاست

رییس ‌دادگستری کل استان ایلام با شهردار ایلام و اعضای شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو کرد.

دستگاه قضا قوت قلب ما برای سلامت در کارهاست

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، بابک محمدی در این دیدار گفت: دستگاه قضا قوت قلب ما در سلامت اداری و کاری است و امیدوارم با حمایت و همکاری مجموعه های قضایی و انتظامی و امنیتی بتوانیم به اهداف مان در برنامه های ترسیم شده حول محور عمران، شهرسازی و زیباسازی فضاهای شهری برسیم.

محمدی اظهار داشت: عدم هماهنگی بین دستگاههای اداری استان با شهرداری یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر شده است که امید است با تدبیر، درایت و حمایت حضرتعالی به وحدت رویه برسیم.

شهردار ایلام عنوان کرد: ورودی های شهر ایلام در شان مردم فهیم و فرهیخته مرکز استان نیست و همچنین شهر ایلام میدان مرکزی میوه وتره بار جهت خرید روزمره مردم ندارد و این به معضلی تبدیل شده است که در صدد هستیم این مشکل را برطرف سازیم.

وی افزود: سیستم حمل و نقل عمومی و ناوگان شهری ما فرسوده است که این عامل با توجه به در پیش بودن موضوع مهم اربعین مشکل ساز شده است که می طلبد اعتبارات ویژه ای برای این مهم منظور گردد تا بتوانیم نسبت به تجهیز ناوگان حمل و نقل اقدام نماییم، همچنین امکانات امداد و نجات ما در سازمان آتش نشانی ضعیف و برخی اقلام مهم ازجمله پله های ارتفاع بلند برای اطفاء حریق در طبقات فوقانی نداریم بنحویکه اگر طبقه ششم مجتمعی آتش بگیرد فقط نظارگر باید بود.

شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد: در بحث بازیافت زباله و مباحث مربوط به تفکیک پسماند ها از مبدا تنها استانی هستیم که کارخانه پردازش و بازیافت پسماندها نداریم و این باعث حادث شدن مشکلاتی شده است که امیدوارم کمک بشود ما کارخانه بازیافت را احداث کنیم که علاوه بر پردازش و بازیافت زباله های شهرداری، میتواند مورد استفاده کل استان قرار بگیرد.

محمدی عنوان کرد: در استانهای دیگر از جمله خوزستان و اصفهان که اینجانب مسئولیت داشته ام مشارکت و همراهی دیگر دستگاهها از جمله پالایشگاه گاز،پتروشیمی، ملی حفاری، شرکت نفت و سایر دستگاههای مرتبط در کمک به توسعه فضای سبز و زیباسازی شهری موثر بوده اند و در این خصوص هزینه نیز کرده اند نمونه آن شرکت فولاد خوزستان بود اما ما در توسعه فضای سبز و سرانه آن مشکل داریم مثلا در مبحث ورودی های شهر به سمت ارغوان نیاز است فضای سبز توسعه یابد.

این مسئول اشاره کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرداری بحث مطالبات آن از ادارات و سازمانهاست که امیدواریم با کمک حضرتعالی، مجموعه دستگاه قضا و دادستانی وصول شود. 

شهردار ایلام همچنین به هوشمندسازی سیستم اداری و کاری، سالم سازی بانک آمار و اطلاعات، پایش تصویری شهر با کمک بخش خصوصی، توسعه فضای سبز محلات و چمن مصنوعی، طرح محله محوری، نهضت آسفالت و در یک کلام انجام خدمات عمران و زیربنایی، خدمات شهری، توسعه و زبیاسازی شهری اشاره کرد و آنان را از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست.

محمدی در پایان از رییس دادگستری کل استان ایلام در جهت هماهنگی و تعامل دیگر دستگاهها با شهرداری استمداد طلبید.

رییس دادگستری کل استان ایلام نیز در ادامه این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: خوشحالم خداوند سبحان افتخار خدمتگزاری به مردمان شریف، نجیب، فداکار، قهرمان،ایثارگر، قانون پذیر، ولایت مدار و شیعه ایلام را نصیب اینجانب کرد، امید است بتوانم با سرلوحه قراردادن اخلاق و قانون خدمت گذار مردم باشم.

عمران علیمحمدی اظهار داشت: وقتی در آیه شریفه قرآن "و امرهم شورای بینهم" آمده است پس بدانیم، شورا پشتوانه قرآنی دارد بنابراین امری مقدس و مهم است که کسانیکه در مسیر شورایی و شور و مشورت قرار می گیرند وظیفه ای حساس و خطیر در قبال جامعه دارند.

رییس دادگستری کل استان خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید وجهه خود را در قالب قانونمندی بیاورند و در قالب چهارچوب و مقررات حرکت کنند و برخوردشان با مردم کریمانه باشد.

وی افزود: شوراها بعنوان نمایندگان مردم باید ملزم به رعایت قانون باشند تا هر جا ترک فعلی صورت گرفت بر اساس همان قانون بازخواست شوند.

علیمحمدی اظهار داشت: شما اعضای شورای اسلامی شهر ایلام و همچنین شهردار تا می توانید به مردم خدمت کنید البته تا جاییکه اخلاقی و قانونی حرکت کنید و در معرض اتهام قرار نگیرید، یقینا خدمت به مردم نجیب و شهیدپرور ایلام مایه افتخاراست.

رییس دادگستری کل با اشاره به نجابت، اخلاق مداری و قانون پذیری مردم ایلام به اعضای شورا توصیه کرد و گفت: خدمت به این مردمان را افتخار خود بدانید و درجهت رفع مشکلات آنان بکوشید زیرا هر کسی از این مردم فرار کند در راستای نظام اسلامی نیست و روح شهدای گرانقدر از آنان راضی نخواهد بود.

وی در پایان گفت: اختلاف نظر در هر شورایی طبیعی است سعی کنید با دلیل و برهان و استدلال در جهت خدمت به خلق همدیگرو قانع کنید وهموراه بر مدار اخلاق و قانون عمل کنید یقین ارضایت خدا و خلق در آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه