English

یحیی قائنی‌پور:

افزایش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در خراسان رضوی

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از فردا بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه، بارش‌های پراکنده در قسمت‌های شمالی استان خواهیم داشت که انتظار می‌رود با این بارندگی، از گردوغبار قسمت‌های شمالی استان کاسته شود.

افزایش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یحیی قائنی‌پور رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: به‌دلیل افزایش شدت باد در استان، افزایش گردوغبار برای دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

قائنی‌پور در ادامه این خبر گفت: در دو روز آینده به‌علت شدت باد در استان انتظار داریم شاهد افزایش گردوغبار باشیم و اکنون وزش باد و گردوخاک در استان داریم که باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین افزود: این گردوغبار داخلی هم از نواحی جنوبی استان مثل گناباد و هم از سمت شمال استان مانند بیابان‌های قره‌قوم و منطقه سرخس است.

وی ادامه داد: از فردا بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه، بارش‌های پراکنده در قسمت‌های شمالی استان خواهیم داشت که انتظار می‌رود با این بارندگی، از گردوغبار قسمت‌های شمالی استان کاسته شود.

قائنی‌پور متذکر شد: گسترش جریانات سرد شمالی باعث افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدو برق و احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب در نواحی شمالی و شمال غرب خراسان رضوی می‌شود.

وی تاکید کرد: وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت و وقوع بارش‌های رگباری در نواحی شمالی و شمال غرب استان همراه با رعدو برق و احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی در روز‌های ۴ شنبه و ۵ شنبه از پیامد‌های عملکرد این سامانه جوی تا روز جمعه سی ام اردیبهشت است.

قائنی‌پور یادآور شد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد اندیشیده و همچنین از توقف و تردد حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه