English

کاظم دبیر خبر داد:

ضرورت توجه جدی به پوشش حداکثری بیمه روستاییان و عشایر در اردبیل

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: پوشش حداکثری بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان باید به ‌صورت جدی انجام شود.

ضرورت توجه جدی به پوشش حداکثری بیمه روستاییان و عشایر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کاظم دبیر ، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل در نشست هم‌اندیشی همگانی‌سازی بیمه روستایی و عشایری گفت: پوشش حداکثری بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی بوده و باید به‌صورت جدی در برنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بیمه اجتماعی در پویایی کانون‌های تلاش و تولید، توانمندسازی روستاییان و آبادانی روستاها، گفت: پوشش صندوق در جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار استان اردبیل، هم‌اکنون کمتر از ۴۰ درصد جمعیت است که باید به‌صورت جدی با کمک فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در روستاها ارتقا یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل می گوید: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ کرامت روستاییان، کشاورزان و عشایر عزیز به‌ویژه در زمان پیری و از کار افتادگی، تحت پوشش قرار گرفتن این قشر زحمتکش و تولیدگر در صندوق بیمه است.

دبیر گفت: در صندوق بیمه اجتماعی ۵ درصد حق بیمه توسط خود کشاورزان، روستاییان و عشایر عزیز پرداخت و ۲ برابر آن نیز توسط دولت تأمین می‌شود و این بهترین فرصت برای گسترش بیمه این قشر جامعه است که در این مسیر دهیاران، بخشداران و فرمانداران  پای کار مردم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه