English

در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران؛

تشریح آخرین وضعیت پروژه های گازرسانی در هرمزگان

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان در دیدار با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به تشریح آخرین وضعیت گازرسانی در این استان پرداخت.

تشریح آخرین وضعیت پروژه های گازرسانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فواد حمزوی مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار با مجید چگنی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن دعوت از ایشان جهت سفر به هرمزگان به تشریح آخرین وضعیت پروژه های گازرسانی در این استان پرداخت.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت گازرسانی به نیروگاه های جزیره کیش، نیروگاه پاسارگاد قشم و بندرلنگه، افزود: درحال حاضر پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و دو شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه، طراحی و پیمان‌سپاری شرکت گاز استان هرمزگان قرار گرفته است.

حمزوی اظهار کرد: با به ثمر رسیدن این پروژه های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد. 

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار کرد: گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی نیز در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد و اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر و ۱۰ روستا، ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار از این نعمت الهی برخوردار شدند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه نیز، برای نخستین بار در کشور، قرارداد طراحی، ساخت و راه‌اندازی آنالیزور تشخیص و اندازه‌گیری ترکیبات مرکاپتان جهت انتقال، ذخیره سازی و توزیع گاز طبیعی با پژوهشگاه صنعت نفت به امضا خواهد رسید و ضمن آن که قرارداد طراحی و خلق دانش فنی به منظور تعیین زمان مناسب تعویض فیلتر گاز به جای DP سنج های موجود و ساخت یک نمونه اولیه آن نیز با یک شرکت دانش بنیان به عقد قرارداد می رسد و امید است در سال جاری این محصول تولید شود.

گفتنی است بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صبح جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت، رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و برخی از پرسنل شرکت گاز استان هرمزگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه