English

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان:

نقش آفرینی همیاران پلیس در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی، نقشی بی بدیل و اثرگذار است

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:استفاده از همیاران پلیس تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی، نقشی بی بدیل و اثرگذار است.

نقش آفرینی همیاران پلیس در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی، نقشی بی بدیل و اثرگذار است

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمدصادقی در طرح آماده باش تابستانه همیاران پلیس،که با همت پلیس و آموزش و پرورش استان برگزارشد ، اظهار داشت:طرح همیاران پلیس از سال 84 با همکاری سازمان آموزش و پرورش در کشور به اجرا درآمد  و یکی از طرح های موفق و اثرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: این طرح، با دو هدف مهم   نهادینه سازی فرهنگ صحیح ترافیک   و کاهش تصادفات منجر به مرگ و جرح   اجرایی شده است و در این مدت توانسته اثرگذاری خود را در زمینه کاهش تصادفات به اثبات برساند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد: در واقع پلیس، از سال 84 به این نتیجه رسید که برای کاهش تصادفات باید از ظرفیت های اجتماعی بهره ببرد و استفاده از ابزارهای قهری و برخوردهای سلبی به تنهایی نمی تواند زمینه کاهش تصادفات را فراهم کند.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد کودکان و همیاران پلیس از عناصر تاثیرگذار در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات هستند و از سال 84 تاکنون بخش عظیمی از کاهش این مرگ و میرها، مرهون زحمات و تلاش های همیاران پلیس است.

 

سرگرد صادقی افزود: امسال پلیس با شعار (( کودکان را نجات دهید)) درصدد این است که همیاران پلیس را برای سفرهای تابستانی آماده کند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: باتوجه به اینکه در دوسال گذشته به واسطه شرایط کرونایی سفرهای تابستانی با کاهش چشمگیری مواجه شد، و امسال به جهت فروکش کردن شرایط کرونا قطعا سفرهای تابستانی اقزایش قابل توجهی خواهد یافت،یکی از دغدغه های پلیس راهور مدیریت ترافیک  و  پیشگیری از وقوع تصادفات منجر به فوت  است.

وی افزود: امسال در نظر داریم پیش از شروع سفرهای تابستانی وظایف و تکالیف همیاران پلیس را به آنها گوشزد کنیم تا بتوانیم همچون سنوات گذشته بار دیگر از توان آنها در زمینه کاهش تصادفات بهره ببریم.

سرگرد صادقی خاطرنشان کرد: بررسی آمار تصادفات در سال های گذشته نشان می دهد که بیشترین کشته های حوادث ترافیکی در فصل تابستان اتفاق افتاده است و لذا می طلبد که با بهره گیری از همه ظرفیت های اجتماعی و همیاران پلیس بتوان تصادفات را مدیریت کرد و آن را کاهش داد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان  ایلام تصریح کرد: کودکان و همیاران پلیس که در سفرهای تابستانه به عنوان سرنشین در وسایل نقلیه والدینشان حضور دارند می توانند در طول سفر بر رانندگی والدین خود نظارات کنند و در صورت ارتکاب تخلفاتی همچون عدم استفاده از کمربند ایمنی -  صحبت با تلفن همراه – سبقت و سرعت غیرمجاز و از همه مهمتر رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی که عمده ترین علت تصادفات در تابستان های گذشته بوده به والدین خود تذکر بدهند و در صورت اصرار والدین به تکرار تخلفات شماره اتومبیل والدین را به اولین مقر پلیس در طول سفر گزارش دهند.

سرگرد صادقی گفت: با توجه به اینکه در  آستانه شروع تعطیلات تابستانی هستیم  و اکثر رانندگان به همراه خانواده به سفر می روند، از خانواده ها  و نیز همیاران پلیس درخواست داریم رانندگان را به توقف و استراحت  و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ترغیب کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی استان نباشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه