English

محمدرضا شفیعی:

تشکیل بانک اطلاعاتی پنج میلیون مکان با کدپستی در خراسان رضوی

مدیرکل پست استان خراسان رضوی بیان کرد: امروز در پست مشهد سیستم تجزیه هوشمند مرسولات پستی راه‌اندازی شده و در حال توسعه است تا ۱۱۰ نقطه پستی مشهد به این سیستم مجهز شوند که موجب افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه‌ها می شود.

تشکیل بانک اطلاعاتی پنج میلیون مکان با کدپستی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا شفیعی مدیرکل پست استان خراسان رضوی عنوان کرد: در این استان با تشکیل بانک اطلاعات مکانی حدود پنج میلیون مکان با کدپستی منحصر به فرد تعریف شده است و هیچ نقطه‌ای در خراسان رضوی وجود ندارد که بی‌بهره از خدمات پستی باشد.

شفیعی این سخنان را در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور اظهار کرد و ادامه داد: این بانک اطلاعات مکانی شامل حدود سه ملیون و ۵۰۰ مکان شهری و یک میلیون ۵۰۰ مکان روستایی است که در تسهیل و توسعه کسب‌ و کارها بسیار موثر است.

مدیرکل پست استان خراسان رضوی اضافه کرد: در گذشته حدود ۸۰درصد مرسولات پستی در قالب پست‌نامه‌های کمتر از ۲کیلوگرم شامل پاکت، قبض و مطبوعات بود که با شیوع کرونا و گسترش فضای مجازی نوع این مرسولات به بسته‌های پستی تغییر یافت.

وی تصریح کرد: این اتفاق خوبی بود و امروز شاهد هستیم ارسال قبوض و برخی خدمات که قبلا با پست انجام می‌شد امروز از طریق پیام‌های الکترونیک صورت می گیرد اما برای ارسال بسته‌ها و اشیاء هنوز نیازمند خدمات پستی هستیم و برای ارائه خدمات بهتر ناوگان ترابری و تجهیزاتی پست اصلاح و بهینه شد.

مدیرکل پست استان خراسان رضوی متذکر شد: امروز در پست مشهد سیستم تجزیه هوشمند مرسولات پستی راه‌اندازی شده و در حال توسعه است تا ۱۱۰ نقطه پستی مشهد به این سیستم مجهز شوند که موجب افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه‌ها می شود.

وی یادآور شد: طی این مدت کرونا منافع ناخواسته ای را برای پست ایجاد کرد و خریدهای اینترنتی را افزایش داد اما باید توجه داشت که نرخ و خدمات پستی فعلی متعلق به پنج سال قبل است که این موجب زیان انباشته در سطح استان و کشور در این حوزه شده است.

شفیعی در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد و گفت: پس از مشهد اداره پست نیشابور دارای بیشترین موزع مرسولات پستی در خراسان رضوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه