English

فرماندار اصفهان:

عملکرد اوقاف اصفهان با توجه به نیروی انسانی و اعتبارات موجود قابل دفاع است

فرماندار اصفهان گفت: عملکرد اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با توجه به نیروی انسانی و اعتبارات موجود قابل دفاع است.

عملکرد اوقاف اصفهان با توجه به نیروی انسانی و اعتبارات موجود قابل دفاع است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدعلی احمدی در کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه  استان اصفهان با توجه به شرایط فعلی در زمینه نیروی انسانی و اعتبارات عملکرد قابل دفاعی را دارد، اظهار داشت: اما باید توجه داشت که ظرفیت‌های موجود در موقوفات این شهرستان بسیار زیاد است و باید براغی حل مشکلات بقاع برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی موقوفه زیادی در شهر اصفهان وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد، ابراز داشت: در این زمینه پیگیری‌های لازم برای برگرداندن کاروانسرای انوشیروان به اوقاف هستیم و طی چند ماه آینده این امر محقق خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید برنامه جدی برای بهره برداری از این کاروانسرا تدوین شود تا به محض بازپس گیری عملیات اجرایی آن آغاز شود و برای شهر و استان آورده داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای حل مشکل برخی از بناهای موقوفه تاریخی در اصفهان نیاز به اعتبار وجود ندارد و تنها با هماهنگی بین اداراتی مانند میراث فرهنگی و اوقاف مشکلات برطرف خواهد شد، افزود: امیدواریم این هماهنگی‌ها هر چه زودتر ایجاد شود.

محمدعلی احمدی با بیان اینکه سه رویکرد برای نگهداری بقاع متبرکه میراثی در اصفهان پیشنهاد شده که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برخی از موارد مانند موریانه‌ها فوریت دارد و نباید  اجازه دهیم موریانه‌ها به جان بناهای تاریخی اصفهان بیفتند.

فرماندار اصفهان گفت: ضروری است که هر چه زودتر برای بناهای تاریخی موقوفه اتاق فکری راه‌اندازی شود تا بتوان برای بهره برداری بهتر و نگهداری شایسته‌تر از این بناها اقدام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه