English

در نشست خبری تئاتر «رمئو و ژولیت با کمی هملت» مطرح شد؛

تالار مرکزی رشت در اختیار هنرمندان تئاتر قرار گیرد/تئاتر زنده‌ترین هنر دنیا

نشست خبری تئاتر «رومئو و ژولیت با کمی هملت» عصر روز پنجشنبه در رشت برگزار شد.

تالار مرکزی رشت در اختیار هنرمندان تئاتر قرار گیرد/تئاتر زنده‌ترین هنر دنیا

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، بهرام نوری در نشست خبری امروز که در کافه سنسو رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا به بدنه تئاتر آسیب زده است، اظهار کرد: کرونا شرایط بدی را برای هنرمندان ایجاد کرد و آسیب‌های زیادی به تئاتر زد که امیدواریم حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری که سرانه‌های فرهنگی مناسبی دارند به این حوزه کمک کنند.

نشست خبری تئاتر «رمئو و ژولیت با کمی هملت»

وی تئاتر را زنده‌ترین هنر دنیا دانست و گفت: انجمن ما بودجه زیادی ندارد، حتی بودجه سرانه تئاتر در کشور بسیار ناچیز است و در اساسنامه ارشاد نیز برای حمایت از تئاتر بودجه ای تعریف نشده است.

نوری با بیان اینکه تئاتر در کشور ما هنوز ناشناس است، افزود: تئاتر جزو هنرهای ناشناخته است و اگر ما میدانستیم که تئاتر چه اتفافاتی را می‌تواند در زندگی اجتماعی افراد رقم بزند و مردم را به اندیشیدن وادارد، بیشتر به آن توجه می کردیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه حال مردم با تئاتر خوب می شود ادامه داد: تئاتر این قدرت را دارد که زندگی مردم را تغییر دهد.

نشست خبری تئاتر «رمئو و ژولیت با کمی هملت»

وی با بیان اینکه به دلیل حمایت نشدن از هنرمندان تئاتر به ویژه در دوره کرونا، زندگی بسیاری از این هنرمندان اسیب های جدی د است تصریح کرد: خیلی از زوج‌های تئاتر به علت نداشتن پشتوانه مالی و حمایت‌های مالی در دوران کرونا با کمال تاسف از هم جدا شدند.

نوری بابیان اینکه نگاه مسئولان به تئاتر باید جدی باشد اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره حل معضلات فرهنگی و هنری در استان های کشور تاکیدات ویژه داشتند و ما در استان تشخیص دادیم که افتتاح نشدن تالار مرکزی رشت یکی از این مشکلات هست که با پیگیری های مسئولان و هنرمندان این امر حل شد و پس از جنگیدن های بسیار کار به ارشاد اسلامی گیلان سپرده شد.

در زمینه نوشتن آثار دراماتیک ضعف داریم

 کیوان خسرومرادی بازیگربه نام گیلانی نیز در این نشست خبری گفت: در زمینه نوشتن آثار دراماتیک در ایران بسیار ضعیف بوده وهستیم و این باید ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شود.

وی با بیان اینکه دوران کرونا بهترین فرصت برای مطالعه و خلق متون نمایشی بود، ادامه داد: از نظر بنده نیازمند آموزش و تربیت در این زمینه هستیم.

نشست خبری تئاتر «رمئو و ژولیت با کمی هملت»

تالار مرکزی رشت در اختیار هنرمندان تئاتر قرار گیرد

مهرنوش ثابت نیا از بازیگران مشهور گیلانی عرصه تئاتر نیز در این نشست با اشاره به مشکلات زنان درعرصه تئاتر گفت: سختگیری در عرصه هنر و تئاتر برای بانوان بسیار نمایان است و بطور مثال سخت گیری هایی در زمینه گریم بازیگران زن تئاتر وجود دارد که کار بازیگر را سخت می کند و موجب می شود بازیگر تمام توان خود را برای ایفای نقش بکار گیرد و به لباس و گریم خود متکی نباشد.

 ثابت نیا با بیان اینکه حتی گریمورها هم باید ممیزی‌ها را رعایت کنند ادامه داد: هنوز مسئولان ما به آن درک نرسیدند که برای خلق یک نقش گریم تاثیر گذار است، اما با همه این سختگیری‌ها شاهد استقبال زنان در تئاتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه چرا تالار مرکزی در اختیار تئاتر قرار نمیگیرد، گفت: مدیرکل ارشاد گیلان با برگزاری تئاتر در تالار مرکزی رشت مخالفت کرد اما به برگزاری کنسرت‌هایی که از تهران می‌آیند خیلی راحت مجوز استفاده از سالن در این تالار را می دهد.

وی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از هنرمندان تئاتر خاطرنشان کرد:  وقتی اداره کل ارشاد اسلامی از تئاتر حمایت نمی کند؛ چطور باید انتظار داشته باشیم که تهیه کنندگان از تئاتر حمایت کنند.

ثابت نیا با اشاره به این پرسش که چرا با تئاتری که موجب ارتقای فرهنگی در جامعه می شود اینگونه برخورد می کنند تصریح کرد: قرارداد بسته شده با تئاتری که به مردم بلیط فروخته بود را در تالار مرکزی رشت کنسل کردند و به برگزاری کنسرت موسیقی از تهران و همایش و... مجوز دادند.

وی با بیان این مطلب که همسرش آقای نوری و بنده جزو نخبگان رادیو و برنده تندیس های بین المللی فراوانی برای گیلان هستیم، گفت: جوایز متعددی را داریم و برای هنر این استان زحمت‌های زیادی کشیدیم اما مورد بی‌مهری مسئولان استان قرار میگیریم.

این بازیگر با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب سالن خاتم الانبیاء رشت گفت: وقتی خواستیم تالار مرکزی را برای اجرای به ما دهند متاسفانه گفتند استهلاک سالن بالا می‌رود.

وی افزود: ما سالن را فقط برای اجرا می‌خواستیم و تمرین‌های خود را در منزل انجام می دادیم، با توجه به اینکه ما فرزند اوتیسیم داریم اما ۸ ساعت را باید تمرین می کردیم، چون گرفتن سالن برای پلاتو برای ما بسیار سنگین بود.

این بازیگر در ادامه گفت: هیچ کجای دنیا شاهد این نیستیم که سالن داده شده را کنسل کنند اما اینجا به ما زنگ زدند و گفتند که سالن را برای برگزاری مراسم روز معلم داده‌ایم و مراقب دکور‌های خود باشید.

وی با گلایه از عدم حمایت مسئولان گیلان از تئاتر گفت: تئاتر‌های گیلان به جشنواره فجر می‌رود امابرگشت می خورد و علت آن هم‌عدم حمایت‌های داخلی در استان است..

ثابت با بیان اینکه بهترین هنرمندان کشور مانند هومن سیدی، پژمان بازغی، شهرام حقیقت دوست و ...گیلانی هستند اظهار داشت: در روز نخست اجرا محسن کیایی بازیگر و نویسنده سینمای کشور هم شرکت خواهند کرد.

وی همچنین گفت: برای اولین بار لباس این اثر به امضا خود هنرمندان فروخته و مبلغ آن برای کار بعدی صرف خواهد شد.

آتش بگیر تا بدانی چه می کشم

مهدی کبیر، تهیه کننده نمایشنامه رومئو و ژولیت با کمی هملت، نیز در این نشست با بیان اینکه احساس سوختن به تماشا نمی شود، آتش بگیر تا بدانی که چه می کشم! اظهار کرد: حمایت از تئاتر و هنرمندان این عرصه، کوچک‌ترین کمک به فرهنگ این مرز و بوم است و اگر تئاتر به معنای ویژه کلمه در هر اقلیمی رونق داشته باشد، بدین معنی است که فرهنگ و هنر رونق دارد.

گفتنی است؛ “تئاتر رومئو ژولیت با کمی هملت” به تهیه‌کنندگی مهدی کبیر و با بازی کیوان خسرو مرادی و مهرنوش ثابت از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت به مدت ۷ روز در سالن مجتمع خاتم الانبیاء رشت به روی صحنه می‌رود.

نشست خبری تئاتر «رمئو و ژولیت با کمی هملت»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه