English

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی عنوان کرد:

چهار مسابقه جهانی پیش رو کشتی ایران

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: تیمهای ملی کشتی ایران در چهار مسابقه جهانی حضور خواهند یافت.

چهار مسابقه جهانی پیش رو کشتی ایران

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حمید یاری در رشت با بیان این مطلب اظهار داشت: تیمهای ملی کشتی ایران در رقابتهای قهرمانی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان جهان حضور خواهند یافت و علاوه بر آن، مسابقات زیادی را پیش رو داریم.

وی که برای حضور در رقابتهای جام شاهد در رشت حضور یافته، افزود: مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان اوایل مرداد ماه به میزبانی کشور ایتالیا ، رقابتهای جوانان جهان نیز اواخر مرداد ماه سال جاری به میزبانی بلغارستان، مسابقات کشتی امیدهای جهان نیز اوایل آبان ماه در اسپانیا و همچنین رقابتهای کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان نیز اواخر شهریور ماه، در صربستان انجام می شود که تمیهای ملی ایران در همه این مسابقات حضور خواهند یافت.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی بیان کرد: علاوه بر حضور در این رقابتها که تیمهای ملی ایران در هر ۲ رده فرنگی و آزاد شرکت خواهد کرد، مسابقات کشتی لیگ دسته اول کشور و رقابتهای منطقه‌ای نوجوانان نیز تابستان امسال برگزار می شود و لیگ برتر کشتی نیز در هر ۲ رده آزاد و فرنگی از اواسط مهر ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

یاری به مسابقات بین‌المللی کشتی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته مسابقات بین المللی کشتی آزاد در رده سنی جوانان در بهشهر برگزار شد، همچنین رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان در خراسان جنوبی برپا شد، رقابتهای بین المللی کشتی جام عبدالله موحد نیز در آمل برگزار و از امروز نیز، مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام شاهد در رده سنی جوانان در رشت آغاز شده است.

وی گفت: همچنین هفته آینده رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور در استان کردستان برگزار می شود و مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی نیز با حضور زبده ترین کشتی گیران جهان به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ادامه داد: علاوه بر برگزاری این رقابتها، از اواخر تیر ماه تا اواخر شهریورماه مسابقات مختلف آسیایی و جهانی را در رده های سنی مختلف پیش رو داریم که در این راستا در ۶ ماهه اول امسال ، سال پرترافیکی را در کشتی شاهد خواهیم بود.

یاری خاطرنشان کرد: ما در فدراسیون کشنی در ۶ رده سنی مسابقات را در ۲ بخش فرنگی و آزاد برگزار می کنیم که علاوه بر آن، هر ساله مسابقات انتخابی شهرستانها، استانها و انتخابی تیمهای ملی نیز برگزار می شود که علاوه بر رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی، مسابقات کشتی آلیش و ساحلی نیز برگزار می شود.

وی اظهار کرد: همچنین چند مسابقه بین المللی نیز در طول سال در ایران انجام می شود که همانطور که ذکر شد طی چند روز اخیرشاهد برپایی چهار مسابقه بین المللی بودیم و در بخش اعزام ها نیز ، فدراسیون کشتی، به اندازه چند فدراسیون در طول سال اعزام دارد.

قادر به میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی نیستیم 

یاری با اشاره به برگزاری متمرکز مسابقات آسیایی و جهانی بیان کرد: چند سالی است که مسابقات کشتی قهرمانی جهان و همچنین قهرمانی قاره‌ها به صورت متمرکز برگزار می شود و به همین دلیل ما قادر به میزبانی رقابتهای جهانی و آسیایی نیستیم.

وی افزود: هم اینک مسابقات جهانی و قاره ای در هر ۲ رشته آزاد و فرنگی و همچنین با حضور کشتی گیران آقایان و بانوان انجام می شود و با توجه به اینکه بانوان پوشش مناسبی ندارند، ما قادر به میزبانی رقابتهای جهانی و آسیایی نیستیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی اضافه کرد: چندسالی است که در بخش بانوان کشتی در ایران و با پوشش اسلامی آغاز شده اما کشورهای دیگر از این پوشش استقبال نکردند و به خاطر پوششی که بانوان کشتی‌گیر دارند، نمی‌توانیم رقابهتا را میزبانی کنیم و هم اینک فقط در رشته کشتی آلیش در بخش بانوان، فعالیت خوبی داریم.

یاری به مسابقات جام شاهد در رشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقات شده و کشتی گیران کشورهای جهموری آذربایجان و ارمنستان نیز در این دوره از رقابتها حضور یافته‌اند که البته هم اینک شرایط برگزاری این مسابقات بسیار مناسب است.

وی در خاتمه گفت: مسئولان هیات کشتی و همچنین مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان برای میزبانی این مسابقات زحمات زیادی کشیدند و پس از سالها این استان، میزبان رقابتهای کشتی شده و با توجه به فعالیت بسیار مناسب امیر رضی زاده رئیس هیات کشتی گیلان، شاهد روزهای خوبی برای این رشته پرطرفدار در گیلان هستیم. 

پانزدهمین دوره رقابتهای کشتی فرنگی جام شاهد از امروز پنجشنبه در ۱۰ وزن و به مدت ۲ روز در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت آغاز شده که در روز اول این رقابتها، کشتی‌گیران اوزان ۵۵ ، ۶۳ ، ۷۲ ، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم با هم رقابت می‌کنند.

همچنین روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه و در روز پایانی این مسابقات، کشتی‌گیران اوزان ۶۰ ، ۶۷ ، ۷۷ ، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم رو در روی هم قرار خواهند گرفت تا نفرات برتر این اوزان نیز مشخص شود.

 

 
 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه