English

محمود الله مرادی:

فعالیت شوراهای امر به معروف محلات در راستای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی است

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: شوراهای امر به معروف در راستای تحقق اهداف محلات اسلامی فعالیت می‌کنند و بسیج نیز در این زمینه به صورت جدی همکاری و تلاش دارد.

فعالیت شوراهای امر به معروف  محلات در راستای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمود الله‌مرادی پیش ازظهر امروز چهارشنبه در نخستین گردهمایی شورای امر به معروف مساجد شهر سنندج اظهار کرد: در سطح استان 148 شعبه امر به معروف در مساجد،حسینیه‌ها، اماکن نظامی و انتظامی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان سنندج از این میزان 37 شعبه و 20 شعبه نیز در دست راه‌اندازی است گفت: 27 شورا در بانه، 28 شورا مریوان، 8 شورا در کامیاران، 6 شورا در بیجار، 10 شورا و ...در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: شوراهای امر به معروف در راستای تحقق اهداف محلات اسلامی فعالیت می‌کنند و بسیج نیز در این زمینه به صورت جدی همکاری و تلاش دارد.

الله‌مرادی افزود: ما مزاحم کار هیچ کسی نیستیم، معتقدیم باید همپوشانی کنیم و در راستای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در سطح محلات شهر گام برداریم.

وی به اهداف ستاد امر به معروف در تشکیل و چگونگی فعالیت شورای محلات گریزی زد و گفت:  اداره مطلوب محل توسط خود مردم و زمینه‌سازی در راستای شکل گیری شورا با استفاده از شوراهای امر به معروف اجرای عینی و عملی امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم در قالب مطالبه‌گری و اصلاح مفاسد اجتماعی و مدیریت و نظارت بر همه امور محله از اهداف و برنامه‌های شورای مساجد است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: تقویت نظام اسلامی به عنوان مهمترین امر به معروف و نهی از منکر با رفع مشکلات مردم در محله به وسیله مطالبه‌گری شوراها از مسولان و ایجاد نگرش مثبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی  اجرایی شدن کامل طرح جامع عفاف و حجاب در محلات و قوت گرفتن زندگی عفیفانه در سطح شهر مبارزه با هر نوع منکر ایجاد قدرت حقوقی و فرهنگی از دیگر اولویت ها و اهداف شوراهای مساجد و محلات است.

وی عنوان کرد: همه رده‌های سازمانی دولتی و غیردولتی و نهادهایی که به نحوی وابسطه دولت هستند مساجد و غیره باید اقدام به تشکیل شوراهای امر به معروف  بکنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی شوراهای مساجد ایجاد یکپارگی در تصمیم‌گیری برای محلات است گفت: مهم‌ترین کاری که امروز با کمک معاونت پیشگیری قوه قضایی نیروی انتظامی و غیره حمایت از این شورا برای رفع مشکلات و مسایل اجتماعی و غیره در سطح محلات است.

وی اضافه کرد: هر شورا براساس مشکلاتی که در هر محله ای وجود دارد سه عرصه فعالیتی را برای خود تعریف می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه