English

هاشم علایی خبر داد:

انجام بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی اصالت سنجی برچسب انرژی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بیش از 200 مورد بازرسی در راستای اصالت سنجی برچسب انرژی لوازم خانگی در مراکز عرضه و فروش انجام شده است.

انجام بیش از 200 مورد بازرسی اصالت سنجی برچسب انرژی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: گفت: تعداد 223 مورد بازرسی در سال گذشته از مراکز عرضه لوازم خانگی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده انجام گرفته است.

وی افزود: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: در جریان این بازرسی ها، موارد مطابقت با برچسب انرژی، جعل رتبه انرژی و وسایل خانگی فاقد برچسب انرژی شناسایی شده و پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف، بر اساس مقررات جاری سازمان، ضمن اطلاع رسانی مراتب به اداره کل استاندارد استان محل تولید فرآورده، از فروشندگان تعهد جمع آوری نیز اخذ شده است.

علایی گفت: در این زمینه میزان تحقق عملکرد اداره کل نسبت به برنامه ابلاغی سال گذشته ، 148 درصد بوده است.

وی بیان کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا استفاده از کالاهای با رتبه‌های انرژی پایین، افزایش هزینه های برق مصرفی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد برروی برچسب انرژی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت برچسب انرژی اطمینان حاصل کنند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه