English

اسماعیل آذری:

واقعی شدن نرخ ارز، جلوی قاچاق را خواهد گرفت

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادآور است و فاصله آن با ارز نیمایی وسوسه کننده است و باید به فکر این باشیم مثل بیشتر کشورهای دنیا یارانه را به صورت مستقیم به مردم بدهیم تا خود مصرف کننده مدیریت و چگونگی مصرف آن را بر عهده بگیرد.

واقعی شدن نرخ ارز، جلوی قاچاق را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اسماعیل آذری رییس اتاق تعاون خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: واقعی سازی قیمتها در همه زمینه‌ها و تک نرخی شدن ارز گره گشای مشکلات اقتصادی است.

آذری در ادامه اضافه کرد: با واقعی ساختن نرخ ارز، قیمتها آزاد و جهانی و جلوی قاچاق گرفته می شود و از سوی دیگر دولت هم باید مدیریت کند تا با واریز یارانه نقدی یا کالابرگ جلوی التهاب بازار گرفته شود.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی متذکر شد: ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادآور است و فاصله آن با ارز نیمایی وسوسه کننده است و باید به فکر این باشیم مثل بیشتر کشورهای دنیا یارانه را به صورت مستقیم به مردم بدهیم تا خود مصرف کننده مدیریت و چگونگی مصرف آن را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شدند مرتب در حال گران شدن بودند در حالی که تخصیص ارز آنها هیچ گونه تغییری نیافته بود و این ارز به صورت صدر در صد به مصرف کننده واقعی نمی‌ رسید و وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا دادیم تقاضای ارز برای وارادت بالا رفت و تولید داخلی و پایه پولی کشور را تضعیف کرد چنان که قیمت ارز در مقاطعی از پنج هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی یادآور شد: ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد و بی عدالتی را در نظام اقتصادی وارد کرد و باعث شد فساد را کاملا لمس کنیم مثلا واردکنندگانی که با این ارز، نهاده دامی می آوردند هیچ گاه نتوانستند این نهاده را با قیمت ارزان به دست دامداران برسانند.

آذری خاطرنشان کرد: کارشناسان ارز ۴۲۰۰ تومانی را ضد تولید می‌دانند و معتقدند این ارز باعث حیف و میل بیت المال می‌شود و می‌بینیم که با گندم و آردی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود ماکارونی، بیسکویت و دیگرچیزها تولید اما به کشورهای دیگر صادر می‌شود همچنین روغن وارداتی هم به سوپر مارکت کشورهای همسایه قاچاق می‌شود و در دیگر موارد مثل شکر نیز همین اتفاق می‌افتد به عبارتی یارانه هموطنان ما به جیب دیگران می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه