English

ناصری عنوان کرد:

برداشت گندم در زمین های شرکت توسعه نیشکر آغاز شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برداشت گندم از سطح هفت هزار و ۵۸۳هکتار در اراضی آیش این شرکت از روز دوشنبه شروع شد.

برداشت گندم در زمین های شرکت توسعه  نیشکر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان،عبدعلی ناصری بیان کرد:کشت و صنعت‌های شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی در سال زراعی جاری با کشت اراضی آیش ( زمینی که به ‎منظور استراحت و احیاء خاک برای یک دوره‌ معین بدون کشت رها شود) به سهم خود در تحقق تولید این محصول راهبردی برنامه ریزی کرده وهرسال بخشی از اراضی آیشی که برای تناوب کشت مهم است زیرکشت می رود.

وی توسعه اشتغال محلی را یکی دیگر از اهداف کشت‌های غیرنیشکری از جمله گندم در کنار کشت نیشکر عنوان کرد و اظهار داشت:با گسترش کشت‌هایی نظیر گندم و کلزا، اشتغال منطقه در کنار تولید شکر تقویت می‌شود.

ناصری گفت:در سال زراعی جاری بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی آیشی هشت کشت و صنعت زیر پوشش این شرکت در شمال و جنوب خوزستان، به سه کشت گندم، کلزا و آفتابگردان اختصاص یافته که از این سطح، ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن محصول غیرنیشکری برداشت خواهد شد که بیشترین آن سهم گندم خواهد بود.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود:تولید این میزان محصولات غیرنیشکری همگام با تولید شکر حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی بوده که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی کمک زیادی می‌کند.

ناصری افزود: تلاش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در راستای شعار تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین است این است که از همه ظرفیت‌های نیشکری برای تحقق این شعار و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

وی گفت:در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

کشت‌های غیرنیشکری در اراضی آیشی، کاهش مصرف سموم کشاورزی با کنترل علف‌های هرز و آفات نیشکر را به دنبال دارد و کشاورزی پایدار نیز در سایه آن، محقق می‌شود.

برداشت گندم در خوزستان در دهه سوم فروردین ماه شروع شده و در یک دوره ۴۰روزه به پایان می‌رسد.

پیش بینی شده حدود یک میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی