English

داودی عنوان کرد:

آغاز اجرای طرح نظارت برا آسانسورهای اماکن عمومی در آبادان

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: طرح نظارت بر آسانسورهای اماکن عمومی آبادان، توسط کارشناسان این اداره کل اجرا شد.

آغاز اجرای طرح نظارت برا آسانسورهای اماکن عمومی در آبادان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی داودی بیان کرد: در این طرح تمام آسانسورهای اماکن عمومی شهرستان آبادان بر اساس قوانین و مراحل ارزیابی اداره استاندارد مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح، آسانسورهای منصوبه در ادارات، سازمان‌های دولتی و مراکز عمومی مانند بیمارستان ها، مجتمع‌های پزشکی و درمانی، مراکز تجاری، هتل‌ها و  فرودگاه مورد بازرسی قرار گرفت و با توجه به ارتباط  آسانسور با ایمنی و سلامت مردم، به مراکز فاقد تاییدیه آسانسور اخطار داده شد که نسبت به برطرف کردن مغایرت‌ها و نبود انطباق آسانسور آن مرکز با استاندارد اقدام لازم را انجام دهند.

داودی افزود: مراکزی که آسانسور آنها غیراستاندارد بوده باید تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور را دریافت کنند، در غیر اینصورت توسط کارشناسان این اداره کل پلمپ می‌شوند.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: اگر آسانسور در طول سال سرویس و بازرسی نشود با توجه به سرعت استهلاک و خرابی قطعات، استفاده از آن می‌تواند خطر آفرین باشد و سلامتی و ایمنی افراد را به خطر اندازد و همین موارد اهمیت بازرسی سالیانه آسانسورها را دوچندان می‌کند.

وی گفت: بازرسی سالانه آسانسورها با  فرآیند سرویس و نگهداری که توسط شرکت‌ها به صورت ماهیانه انجام می‌دهند متفاوت است؛ در این بازرسی‌ها، دستگاه آسانسور طبق الزامات استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ مورد آزمایش قرار گرفته و گواهی ایمنی و کیفیت توسط سازمان ملی استاندارد با اعتبار یک ساله صادر می‌شود.

داودی ادامه داد: مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت ایمنی آسانسور می‌توانند شناسه ملی ۱۰ رقمی درج شده بر پلاک موجود در آسانسور را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و یا از سامانه آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir  استعلام کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان بیان کرد: تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌های دارای آسانسور با مراجعه به سامانه آسانسور ضمن اطلاع از هزینه مصوب مربوطه نسبت به ثبت‌ درخواست انجام بازرسی اولیه و ادواری آسانسور اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه