English

حسین گلقندشتی:

نخستین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در نیشابور

مسئول روابط عمومی هیأت سوارکاری نیشابور بیان کرد: تاکنون ۳۵ اسب در این جشنواره شرکت کرده‌اند و در حال راه‌اندازی باکس‌های موقت برای نگهداری اسب‌های شرکت کننده در این جشنواره‌ هستیم.

نخستین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین گلقندشتی مسئول روابط عمومی هیأت سوارکاری نیشابور در خبری اطلاع داد: برگزاری نخستین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در در شهرستان نیشابور.

گلقندشتی در ادامه افزود: این جشنواره برای اولین بار در کشور در شهر صوفیان استان گلستان برگزار شد و با توجه به ظرفیت اردوگاه شهید رجایی شهرستان نیشابور پس از یکسال پیگیری مجوز این جشنواره برای این شهرستان صادر شده است.

مسئول روابط عمومی هیأت سوارکاری نیشابور تصریح کرد: هر سال چهار جشنواره زیبای اسب ترکمن در کشور برگزار می‌شود و جوایز این دوره در هر دور پیروزی نفر اول مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و نفر دوم ۱۰۰ میلیون ریال و نفر سوم ۵۰ میلیون ریال است که مجموع ۳۵۰ میلیون تومان تمام جوایز است که هزینه ثبت نام هر اسب ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وی ادامه داد: ۵۰ غرفه صنعت و معدن، صنایع دستی و گیاهان دارویی برای کمک و حمایت از مشاغل مختلف نیز در کنار این برنامه نیز داریم و داوران این جشنواره بین المللی خواهند بود و از روسیه و فرانسه هستند که مسابقات زیادی را در نقاط مختلف جهان داوری کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی هیأت سوارکاری نیشابور همچنین یادآور شد: تاکنون ۳۵ اسب در این جشنواره شرکت کرده‌اند و در حال راه‌اندازی باکس‌های موقت برای نگهداری اسب‌های شرکت کننده در این جشنواره‌ هستیم.

گلقندشتی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: شهرستان نیشابور ۵ مجموعه نگهداری از اسب ترکمن دارد که حدود ۱۰۰ رأس اسب در این مجموعه‌ها نگهداری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه