English

نادرالاصلی:

خشکی ممتد زاینده‌رود به مرگ اصفهان ختم می‌شود

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، زاینده‌رود را یکی از مشکلات اساسی اصفهان و خشکی ممتد آن را برابر با مرگ این شهر و تاریخ آن دانست.

خشکی ممتد زاینده‌رود به مرگ اصفهان ختم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید نادرالاصلی در بازدید از کارگاه یک‌روزه تصویرسازی و کارتون «زنده‌ باد زنده‌رود» که با موضوع خلق آثار هنری با موضوع زاینده‌رود و به‌ مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات شهر اصفهان باید از ابعاد گوناگون بررسی شود که یکی از این مشکلات اساسی نیز مسئله زاینده‌رود است.

وی زاینده‌رود را تاریخ اصفهان نامید و افزود: زاینده‌رود همواره در طول تاریخ و به اندازه صدها کیلومتر جاری بوده اما امروز با خشکی ممتد آن مواجه هستیم که این خشکی ممتد برای تمام تاریخی که در بستر این رودخانه جاری و زنده بوده و هست، نوعی میرایی زودرس را موجب شده است.

نادرالاصلی برپایی کارگاه «زنده‌ باد زنده‌رود» را تلاش برای نمایش واقعیات زاینده‌رود دانست و ادامه داد: با جاری نبودن آب در بستر زاینده‌رود، شهر اصفهان با تمام پیشینه تاریخی خود در حال مرگ است و باید تلاش کنیم زاینده‌رود را به هر صورت ممکن زنده کنیم.

این مقام مسئول برگزاری همایش‌هایی با موضوع زاینده‌رود و ایجاد انسجام قومی، منطقه‌ای و ملی درباره موضوع آب را دیگر محورهای تلاش برای احیای زاینده‌رود دانست و گفت: باید به تمام دنیا نشان دهیم می‌توانیم با مصرف بهینه آب و کنترل برداشت‌های بی‌رویه از زاینده‌رود، اتفاقات بهتری را برای این رودخانه رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: زاینده‌رود نه‌تنها متعلق به مردم اصفهان بلکه متعلق به تمام مردمی است که در بستر این رودخانه زیست می‌کنند و امیدوارم بتوانیم به رسالت خود برای بهبود وضعیت آن به‌خوبی عمل کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه