English

بیداری اسلامی سرلوحه کار اندیشمندان باشد

آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد از این رو علما و اندیشمندان بیداری اسلامی را سر لوحه کار خود قرار دهند.

بیداری اسلامی سرلوحه کار اندیشمندان باشد

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار سید ابوالحسن نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تبیین اهمیت اجتماعات در اسلام اظهار داشت: اسلام عرصه‌های مختلفی برای تشکیل اجتماعات بر اساس محور توحید و شناساندن معارف الهی و بیان مسائل جامعه اسلامی فراهم کرده است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف اجتماعات در اسلام گفت: بیان مشکل‌ها و برنامه‌ریزی برای حل آن و آگاه کردن مردم به مسائل روز در این اجتماعات سبب پر رنگ شدن نقش این اجتماعات در اسلام شده است. 

آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اهمیت حج ابراهیمی در زمان کنونی افزود: ویژگی مهم حج این است که در زمان معین، اجتماع جهانی مسلمانان تحت عنوان حج جمع شوند و با ایجاد وحدت و همدلی به بیان مسائل و مشکل‌های مرتبط به جهان اسلام بپردازند.

وی با برجسته خواندن نقش علما و اندیشمندن جهان اسلام در رفع مشکل‌ها و نابسامانی‌های کنونی ملت‌های مسلمان خاطرنشان کرد: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی و آگاه کردن مسلمانان جهان به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است و شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.

وی در ادامه به فتنه‌انگیزی دشمنان اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد از این رو بیداری اسلامی و آگاه کردن ملت‌ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علما در این اجتماع باشد.

 آیت‌الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: باید تمام سعی خود را در خدمات رسانی بکار ببرید تا شرایط مطلوبی در این سفر معنوی برای حجاج ایرانی مهیا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه