English

فضای سبز بلوار شهید سلیمانی در محدوده پارک‌سوار شمالی قم احداث شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از احداث فضای سبز بلوار شهید سلیمانی در محدوده پارک‌سوار شمالی قم خبر داد.

فضای سبز بلوار شهید سلیمانی در محدوده پارک‌سوار شمالی قم احداث شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره به احداث فضای سبز بلوار شهید سلیمانی روبروی پارک سوار شمالی اظهار کرد: محور بلوار شهید سلیمانی از مهم‌ترین محورهای ترافیکی و عبور و مرور شهری محسوب شده و پارک‌سوار شمالی ورودی این محور از سمت شمال بوده و یکی از ورودی‌های شهر برای دسترسی به حرم مطهر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر تردد بالای بلوار شهید سلیمانی گفت: با توجه به اصلاحات ترافیکی این محدوده، فضاهایی برای احداث فضای سبز به وجود آمد که همزمان با اجرای عملیات عمرانی اجرای عملیات فضای سبز نیز در دستور کار قرار گرفت و لازم بود همزمان با اجرای عملیات عمرانی اصلاح بستر کاشت نیز انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه این محور زیر بار ترافیکی بوده و خاک زیرسازی شده برای آن استفاده شده بود، لازم بوده اصلاح خاک صورت گرفته و از خاک زراعی در بستر استفاده شود.

وی با اشاره به جابجایی خاک محور با خاک زراعی بیان کرد: همزمان طراحی کاشت مجموعه نیز مد نظر قرار گرفت؛ در خصوص طراحی کاشت مجموعه چند نکته مد نظر بود که شامل قرارگیری محور در ورودی شمالی شهر، قرارگیری در مسیر رودخانه و محدودیت استفاده از گیاهان درختی و درخت‌چه‌ای، استفاده از گیاهان مناسب اقلیم قم بود.

جوادیان با تاکید بر اینکه به منظور افزایش بهره‌وری منابع آب و کاهش هزینه‌های نگهداری در کل مجموعه سیستم آبیاری تحت فشار استفاده شده است افزود: مساحت عرصه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع است که با توجه به محدودیت‌ها استفاده از گیاهان پوششی به جای چمن مد نظر بوده و برای افزایش زیبایی منظر هم استفاده از گونه‌های گل‌دار انجام شده است. بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه در این پروژه انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه