English

افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری است که تنها مسیر رسیدن به امنیت غذایی پایدار، دانش بنیان کردن مسیر است.

افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سخنانی اعلام کرد: افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی با حضور معاونان وزیر کشاورزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد مقدس .

نکویی در این مراسم با حضور؛ علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان انجام گرفت عنوان کرد: جایگاه بخش کشاورزی در خراسان رضوی جایگاه رفیعی است و آنچه که اکنون کشاورزان در کنار حمایت از این بخش، به آن نیاز دارند، آموزش دقیق و کافی با توجه به شرایط کشت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در ادامه این سخنان اضافه کرد: دلیل ورود ما به این حوزه، بحث امنیت غذایی مردم و کوچک شدن سفره مردم است ، ما به دنبال یک انفاق پایدار برای رفع نیاز هستیم.

وی متذکر شد: ما بیش از ۹۰ درصد روغن خوراکی موردنیاز کشور و دیگر موارد غذایی را وارد می‌کنیم، این در حالی است که جمعیت کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۲ برابر، ولی تولیدات کشاورزی مانند گندم بیش از ۴ برابر شده است.

نکویی همچنین تاکید کرد: باید به دنبال پاسخی برای این دوگانگی باشیم و پاسخ این سوال در فرمایشات مقام معظم رهبری است که تنها مسیر رسیدن به امنیت غذایی پایدار را دانش بنیان کردن مسیر دانستند.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در این مراسم اظهار کرد: کسانی که صرفا فناوری را مدنظر داشته و از بازار بی اطلاع باشند، شکست در انتظار آنهاست.

خیرالدین در ادامه این سخنان اضافه کرد: تامین امنیت غذایی با نوآوری و فناوری میسر است و این با اتحاد و علم و عمل انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه