English

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی؛

عید فطر روز مغفرت و بخشش است

امام جمعه مشهد بیان کرد: در خانه خداوند همیشه بر روی بندگان باز است و امروز نیز به فرمان پرودگار روز آشنایی و آشتی با خداست و حتی اگر با خدا جدایی داشته ایم، خدا ما را در این ماه بخشیده است.

عید فطر روز مغفرت و بخشش است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم منور رضوی،  به حضور رییس قوه قضاییه در صفوف نمازگزاران فطر مشهد هنوان کرد: از دستگاه های امنیتی و متولیان امر درخواست داریم ۲ حادثه امنیتی  را که در ماه مبارک رمضان در شهر مشهد روی داد، مورد بررسی بیشتری قرار دهند، چرا که یک جریان خاص می خواهد مشهد را، که مورد توجه همه مسلمانان است، به هم بریزد تا در نهایت به کشور آسیب بزند.

آیت الله علم‌الهدی در ادامه افزود: در حادثه نخست که ۱۶ فروردین روی داد یک عامل تکفیری، جنایتی علیه مکتب اهل بیت(ع) رقم زد و سه تن ازروحانیان جهادی تاثیرگذار را در حرم مطهر رضوی به خاک وخون کشید و نمی توان گفت که این حادثه تصادفی بوده است.

امام جمعه مشهد همچنین تصریح کرد: همچنین در حادثه ای دیگر، یک پاکبان زحمتکش در هنگام انجام وظیفه، هدف گلوله قرار گرفت، که دستگاههای مربوط باید این دو حادثه را از نظر علت وقوع، پیگیری کنند چرا که دشمنان با این جنایات شهر مشهد را هدف قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی به راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و ادامه داد: راهپیمایی روز جهانی قدس ثابت کرد امت اسلامی پای کار مقاومت است و این حرکت بزرگ در پهنه امت اسلامی، مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی گرانی ها ، که با وجود ثبات نرخ ارز در کشور متذکر شد: این گرانی ها هیچ ارتباطی به تحریم ندارد و برخی عناصر سودجو می خواهند از این موقعیت اقتصادی سوءاستفاده کنند و یک مشت افراد دلال و احتکار کننده، عامل این گرانی ها هستند و با پیگیری این مسئله از سوی مسوولان، سر جای خود نشاندن این عناصر سودجو برای این نظام مقتدر، کار سختی نیست .

امام جمعه مشهد اظهار کرد: با توجه به برخی مظاهر بدحجابی، خواستار احساس مسوولیت همه آحاد جامعه در این خصوص می باشد و اگر جریان بدحجابی در جامعه شروع شود نحسی آن گریبان همه را می گیرد، فریضه امر به معروف فقط به ماموران و دادگاه و حکومت مربوط نمی شود، بلکه احیای این فریضه بر آحاد مردم واجب است.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: عید فطر روز مغفرت و بخشش است در خانه خداوند همیشه بر روی بندگان باز است و امروز نیز به فرمان پرودگار روز آشنایی و آشتی با خداست و حتی اگر با خدا جدایی داشته ایم، خدا ما را در این ماه بخشیده است و اکنون با خدا آشتی کرده ایم و امروز برای همگان عید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه