English

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

همه در قبال آموزش و پرورش مسئول هستند/درون سازمانی کردن این سازمان اجحاف بزرگی در حق جامعه فرهنگیان بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اعتقادمان بر این است که هر روز و هر هفته می تواند روز معلم باشد و نامگذاری یک هفته خاص بصورت نمادین مورد توجه قرار گرفته است.

همه در قبال آموزش و پرورش مسئول هستند/درون سازمانی کردن این سازمان اجحاف بزرگی در حق جامعه فرهنگیان بود

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه ابراز داشت: من به سهم خودم در عرصه های مختلف آموزشی از تمامی همکاران معلم و فرهنگی ام تقدیر و تشکر می کنم که با کار جهادی در عرصه استمرار تعلیم و تربیت اجازه ندادند که این امر مهم با شیوع کرونا تعطیل شود.

وی ادامه داد: این اقشار فرهیخته و فداکار با وقت گذاشتن در فضای مجازی و شاد و از طرفی با فراهم شدن شرایط حضوری دانش آموزان در مدارس تمام وقت در کنار همکاری اولیا دانش آموزان در امر آموزش پایه ای و اصولی قدم های مهمی را برداشته اند و از همین الان در حال تلاش هستیم که سال آینده یک سازمان دهی اصولی در امر توزیع متوازن نیروی انسانی در مدارس سطح استان انجام بدهیم و از اول مهر ۱۴۰۱ هیچ کلاس بدون معلمی نداشته باشیم.

معلمان کرمانشاه نگران طرح رتبه بندی نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تأکید کرد: در حوزه رتبه بندی معلمان و همکاران فرهنگی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، آیین نامه آن تحریر شده و به هیئت دولت رفته و امیدواریم به محض تصویب، در استان ها به سرعت اجرایی گردد.

وی با اطمینان خاطر بخشیدن به اینکه هیچگونه نگرانی برای رتبه بندی معلمان و کارکنان فرهنگی استان وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: برای رئسای مناطق و همچنین مدیران مدرسه توضیح داده شده است که در سطح اول در بخش مدارس به شکل خود اظهاری، مدیران مدارس در شورای آموزشی بسته به نوع فعالیت معلمان و مربیان، مدارک و مستندات معلمان را که در طول دوره فعالیت موفق به کسب آن شده اند را تطبیق می دهند و حتی طراحی سوال استاندارد چه بستر مدارس و حتی فضای شاد را به محض ابلاغ مورد ارزیابی و نهایتا مورد رتبه بندی قرار خواهند گرفت.

وی با ابراز خرسندی از نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و فرهنگیان در دولت سیزدهم ، اظهار داشت: در حوزه ها مختلف برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که به نوعی ضمن ارج نهادن به تلاش های همکاران در دوره های گذشته، مسیر رشد در آموزش و پرورش استان کرمانشاه را ادامه بدهیم.

محمدی اجرای مطلوب سند بنیادین آموزش و پرورش را که نقش بسزایی در ارتقای جایگاه آموزش و پرورش دارد را جزء اولویت های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: از همین الان در حال تلاش هستیم که سال آینده یک سازمان دهی اصولی در امر توزیع متوازن نیروی انسانی در مدارس سطح استان انجام بدهیم و از اول مهر ۱۴۰۱ هیچ کلاس بدون معلمی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: واقع امر این است که ما سالها با درون سازمانی کردن مسایل آموزش و پرورش جفا کردیم در حق این سازمان در حالی که در یک نگاه ملی همه در مقابل آموزش و پرورش مسئول هستند و وقتی که این اعتقاد وجود دارد که تربیت یک انسان موحد یک وظیفه است باید اقدامات و برنامه های حوزه آموزشی در اولویت قرار گیرد.

ارتقا جایگاه و منزلت معلم در اولویت کاری آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این مطلب که هیچ تفاوتی بین سقف و ستاد آموزش و پرورش وجود ندارد و ما خادم همکارنمان هستیم، تصریح کرد: جوان‌گرایی و اعتقاد به فعالیت بیشتر نیروهای جوان و تحصیل کرده نیز جزء برنامه های کاری این حوزه محسوب می شود که بتوانیم از این ظرفیت مهم استفاده کنیم البته در کنار آن از تجربیات ارزشمند اقشار قدیمی عرصه فرهنگ و معلمان غافل نخواهیم شد.

محمد ادامه داد: بحث عدالت آموزشی یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود که به موازات تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی در وزارتخانه، در سطح استان نیز این قرارگاه تشکیل خواهدشد تا امکانات آموزشی در سطح یکسان و به عدالت در مناطق مختلف استان توزیع گردد و در این راستا امیدوارم همه دستگاههای و مردم خود را در مقابل آموزش و پرورش خودشان را مسئول بدانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه