English

محمدرضا فلاحتی؛

۴۷ هزار نفر از بانوان یزدی مشمول قانون کار هستند

مراسم تجلیل از بانوان کارگر نمونه در سطح استان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

47 هزار نفر از بانوان یزدی مشمول قانون کار هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این مراسم ضمن تبریک هفته کارگر گفت: بخش قابل توجهی از جامعه کارگران شریف استان را بانوان تشکیل می دهند؛ قریب به 47 هزار نفر از بانوان یزدی مشمول قانون کار هستند و در کنار مردان برای شکوفایی اقتصاد ایران تلاش می کنند.

در این نشست که فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز حضور داشت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به مسئولیت سنگین بانوان در خانه گفت: بانوان به عنوان همسر و مادر، مسئولیت بزرگی در خانه دارند و قطعا رکن اصلی در تربیت و پرورش فرزندان و مادران هستند؛ آنها ضمن ایفای نقش خود در خانواده، در حوزه اجتماعی و کار و تلاش نیز فعالیت می کنند.

وی در ادامه به پروژه یزد نوین و نقش بانوان در اجرای آن اشاره و اظهار کرد: در پروژه یزد نوین 10 محور برنامه ریزی شده که دو بخش آن همراهی و همکاری بانوان را می طلبد. سامان خانواده و نیروی انسانی دو موضوع مهم هستند که جز با درایت زنان یزدی به مرحله اجرا نمی رسد.

فلاحتی نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانوان و نقش آفرینی آنها را خاص عنوان کرد و ادامه داد: وزیر محترم تعاون چندین پروژه زیست بوم ملی اشتغال، نظام ملی بازنشستگی تامین اجتماعی، برنامه رفع فقر مطلق و مدیریت یکپارچه شرکت های تابعه وزارت را در دستور کار قرار داده و در قالب این طرح ها به برقراری بیمه ناباروری، بیمه زنان خانه دار، دانشجویان و .... توجه ویژه شده است.

این مقام مسئول استان اشاره ای هم به اماکن ورزش و فرهنگی ویژه کارگران در استان داشت و تصریح کرد: در سطح استان مجموعه های فرهنگی و ورزشی فعالی وجود دارد و در چند شهرستان نیز در هفته دولت طرح های ورزشی به بهره بردای می رسند؛ در سال جدید قصد داریم امکانی فراهم کنیم تا بانوان کارگر و فرزندان کارگر بتوانند استفاده بیشتری از این اماکن داشته باشند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، وی راه اندازی مهدکودک در کارگاه ها و واحدهای تولیدی که نیروی زن کارگر زیادی دارند را یکی دیگر از برنامه های مدیریت اجتماعی این اداره کل برشمرد و افزود: مادرانی که به هردلیلی مجبور هستند برای امرار معاش یک فعالیتی انجام دهند و دارای فرزندان کوچک هستند دغدغه ای دارند که گاهی برای کار آنها هم مشکل ایجاد می کند؛ در نظر داریم با همکاری کارفرمایان در محل کار و یا در نزدیکی محل کار بانوان کارگر مهدهای کودک راه اندازی کنیم تا مادران با آرامش خاطر بیشتری به کار خود مشغول باشند.

در این مراسم از 10 نفر از بانوان کارگر نمونه استان در بخش های مختلف تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه