English

مزیت‌های نسبی استان یزد در گردشگری سلامت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بر لزوم معرفی مزیت‌های نسبی استان یزد در حوزه گردشگری سلامت تأکید کرد.

مزیت‌های نسبی استان یزد در گردشگری سلامت

به‌گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست کمیته گردشگری راهبردی سلامت که با حضور مدیرکل، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد، نماینده معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در محل این ادارهکل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این نشست بابیان اینکه گردشگری سلامت صرفاً گردشگری پزشکی نیست، افزود: گردشگری تندرستی و طبیعت‌درمانی از دیگر زیرمجموعه‌های گردشگری سلامت هستند که به این دو جنبه نیز باید توجه شود و مزیت نسبی استان در این سه حوزه باید معرفی شود.

آخوندی در ادامه بر بهبود زیرساخت‌های استان شامل هتل، پرواز و ویزا باید توسط کارگروه‌های تخصصی و احصاء وظایف دستگاه‌های مختلف در این حوزه نیز تأکید کرد.

او با اشاره به اینکه باید تورهای ترکیبی در حوزه گردشگری سلامت استان هم درزمینهٔ درمان و هم گردشگری داشته باشیم، وجود سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران این حوزه را لازم و ضروری دانست.

آخوندی به موضوع تولید محتوا درزمینهٔ گردشگری داخلی در حوزه گردشگری سلامت استان اشاره کرد و اظهار داشت: «به‌منظور ساماندهی مسافران درمانی در بخش داخلی، باید دفتر خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت ضمن ارتباط با استان‌های مبدأ نسبت به این مسئله اقدام کنند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در ادامه گفت: «اکوسیستم گردشگری سلامت در یزد پراکنده است که دفاتر فعال در این زمینه باید این اکوسیستم را به هم وصل کنند.»

آخوندی بابیان اینکه در سطح استان 10 دفتر خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت هستند، بر انسجام و تشکل بخشی و ظرفیت سنجی توسط دفاتر در این حوزه تأکید کرد.

سلام از شما دوستان گرامی دعوت بعمل می آید در نشست ستاد خدمات سفر استان به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی محترم ساعت١۳:۳۰ در سالن مدیریت بحران استانداری یزد برگزار می شود حضور یابید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه