English

تامین ابزار و ادوات صید از طریق واردات کالای ملوانی محقق شد

مدیر کل شیلات هرمزگان از امکان تامین ابزار و ادوات صید از طریق واردات ملوانی با پیگیری و همت شیلات هرمزگان و سازمان صنعت، معدن، تجارت هرمزگان خبر داد.

تامین ابزار و ادوات صید از طریق واردات کالای ملوانی محقق شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ابزار و ادوات صیادی جز ۹۷ قلم کالای مجاز واردات کالاهای ملوانی است، گفت: صیادان و شرکت های تعاونی صیادان می توانند با مراجعه و هماهنگی با اتحادیه تعاونی لنج داران شهرستان های ساحلی نسبت به واردات اقلام و ادوات صیادی اقدام کنند.
دریایی با اشاره به اهمیت و نقش ادوات و ابزار صیادی در توسعه صید و صیادی اصولی از صیادان خواست تا از فرصت به وجود آمده در جهت تامین نیاز خود و همچنین توسعه حرفه خود نهایت استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه در استان هرمزگان حدود ۳۵ هزار نفر صیاد در قالب ۷۵ تعاونی در 46 بندر صیادی و موج‌شکن مردمی و همچنین 38 مرکز تخلیه صید فعالیت دارند که توانسته‌اند با صید حدود ۳۱۵ هزار تن رتبه اول صید را با حدود چهار هزار و 500 شناور صیادی به خود اختصاص دهند گفت: در حال حاضر صید غیرمجاز و غیراصولی به‌عنوان بزرگ‌ترین معضل صید و صیادی پیش روی استان هرمزگان است.
وی افزایش صید غیرمجاز و صید گونه‌های آبزیان نابالغ و کوچک به ‌وسیله ابزار و ادوات صید غیراستاندارد و روش‌های صید ممنوعه و مخرب و صید در فصول تخم‌ریزی آبزیان، ساخت شناورهای صیادی بدون موافقت اصولی شیلات توسط کارگاه شناورسازی و وجود کارگاه‌های شناورسازی غیرمجازو... را بخشی از مشکلات پیش روی توسعه فعالیت‌های شیلات استان خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه