English

۶۸ درصد برق هرمزگان توسط مشترکین خانگی مصرف می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در حال حاضر 68 درصد مصرف برق استان مربوط به مشترکین خانگی است.

68 درصد برق هرمزگان توسط مشترکین خانگی مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس اظهار داشت: پیش بینی می شود با تغییر ساعات کاری ادارات، بار شبکه در ساعات بعداز ظهر کاهش یابد و مشترکین صنعتی نیز مولدهای برق اضطراری خود را در حالت آماده به کار قرار داده اند تا در صورت نیاز برق واحدهای صنعتی از مولد های اضطراری تامین شود.
کریمی افزود: نقش برق به عنوان کالایی استراتژیک و مهم، بسیاری از خدمات را به خود وابسته کرده است و امروزه برق به عنوان زیرساخت همه خدمات شناخته می شود به گونه ای که ارائه بسیاری از خدمات به جریان برق وابسته است.
وی بیان داشت: در حال حاضر 68 درصد مصرف برق استان مربوط به مشترکین خانگی است، در صورتی که این مشترکان 10 درصد از مصرف برق خود را در ساعات اوج بار کاهش دهند، می توان شرایطی ایجاد کرد که تابستان امسال را با حداکثر پایداری شبکه سپری کنیم.
وی گفت: انرژی برق کالایی است که با هزینه بسیار زیاد تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و این موضوع باعث شده با افزایش مصرف برق، هزینه تولید نیز افزایش یابد.
به گفته وی، از نیمه اردیبهشت برنامه های جلب مشارکت مشترکان در قالب برنامه پاسخگویی بار برای تجاری، صنعتی و کشاورزی آغاز می شود و مشترکانی که در ساعات اوج بار تابستان با این شرکت همکاری کنند از پاداش مصرف برخوردار می شود.
مهران جلایی مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس در این نشست خاطرنشان کرد: صداوسیما به عنوان دستگاهی که بطور مستقیم با مردم در ارتباط است نقش تاثیرگذار در فرهنگ سازی و تشویق مردم به مصرف بهینه برق دارد.
جلایی در پایان افزود: درحال حاضر این ظرفیت در صداوسیما وجود دارد تا با همکاری شرکت توزیع نیروی برق با اطلاع رسانی و تشویق مردم به مدیریت در مصرف برق، در کاهش بار شبکه فصل تابستان تاثیرگذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی