English

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست

مدیرعامل شرکت تولید برق استان هرمزگان گفت: واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت اسمی ۳۲۰ مگاوات پس از ۷ ماه فعالیت مداوم کارکنان، متخصصان و کارشناسان صنعت تولید برق هرمزگان و انجام تعمیرات سخت و طاقت فرسا شبانه روزی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید برق استان هرمزگان اظهار داشت: این واحد که شهریور سال گذشته پس از حادثه توربین به جهت رفع ایرادات و تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود، پس از تعویض کورتیس ثابت و پره‌های متحرک ردیف اول و دوم توربین (ساخت شرکت دانش بنیان داخلی)، بازسازی بلیدرینگ، ترمیم بخش های بویلر و سرویس کاری تاسیسات مشترک، جهت تامین برق در اوج مصرف برق تابستان راه‌اندازی شد.
مهرانی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت اورهال واحد ۲ از ساخت داخل و شرکت‌ های دانش بنیان استفاده شده و توربین فشار ضعیف این واحد ۳۲۰ مگاواتی با کمک پیمانکاران داخلی به طور کامل بازسازی شده است.
وی در پایان با اعلام این که با در مدار قرار گرفتن واحد بخاری شماره ۲ نیروگاه بندرعباس تمام واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۱ در مدار می‌باشند، افزود: تلاش بی وقفه و شبانه روزی کلیه پرسنل صنعت تولید برق استان هرمزگان علی الخصوص انجام تعمیرات در تمامی ساعات تعطیلی نوروز برای در مدار قرار گرفتن واحد شماره ۲ بخار بندرعباس و تولید برق در ساعات اوج مصرف پیش رو ستودنی بوده و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
لازم به ذکر است نیروگاه بندرعباس با دارا بودن ۴ واحد بخار و ۲ واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه