English

عباس یوسف‌زاده:

زمین‌های مازاد دستگاههای دولتی استان پس گرفته می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: زمین‌های مازاد در دستگاههای اجرایی شهرستان کاشمر مانند هلال احمر، شهرداری و فنی و حرفه ای پس گرفته می‌شود.

زمین‌های مازاد دستگاههای دولتی استان پس گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس یوسف‌زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: زمین‌های مازاد دستگاههای دولتی در استان طبق تاکید رییس جمهور پس گرفته می‌شود که این اقدام در رفع مشکل کمبود زمین طرح نهضت ملی مسکن موثر است.

یوسف‌زاده این سخنان را در جلسه بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان کاشمر بیان کرد و ادامه داد: زمین‌های مازاد در دستگاههای اجرایی شهرستان کاشمر مانند هلال احمر، شهرداری و فنی و حرفه ای پس گرفته می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: هرچند در گذشته زمینی به مساحت ۱۳ هکتار به هلال‌احمر، ۴ هکتار برای احداث فضای سبز به شهرداری و زمینی به فنی و حرفه‌ای یا آموزش عالی داده شده است، اما به دلیل اینکه تاکنون ساخت و سازی در این زمین‌ها صورت نگرفته طبق مکاتبات انجام شده برای طرح نهضت ملی مسکن باز پس گرفته خواهد شد.

وی همچنین متذکر شد: زمین هلال‌احمر کاشمر ۱۵ سال است که واگذار شده،  اما در تمامی این سال‌ها فقط در گوشه‌ای از آن یک ساختمان احداث شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: مقداری از این زمین ۱۳ هکتاری را در اختیار هلال‌احمر خواهیم گذاشت و بدین منظور از شهردار کاشمر خواسته شده است، ۴ هکتار زمینی که در محدوده دانشگاه آزاد برای احداث فضای سبز گرفته‌اند را بازگردانند تا مصوبه تغییر کاربری برای نهضت ملی مسکن صادر شود.

یوسف زاده اظهار کرد: سهمیه کاشمر برای طرح نهضت ملی مسکن ۹ هزار نفر بوده که ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام  کرده اند و تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر احراز هویت شده‌اند که اگر زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی باز پس‌گیری شود، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: عدم تکمیل معابر و سایر خدمات جانبی یکی از دلایلی است که در برخی شهرها مردم از مسکن مهر یا نهضت ملی مسکن گله‌مند هستند، بنابراین شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش و شبکه بهداشت برای ارائه خدمات مربوطه باید گام بردارند.

یوسف زاده در خاتمه سخنان خاطرنشان کرد: وقتی طرح احداث واحدهای مسکونی مصوب می‌شود، بخشهایی برای ایجاد فضای سبز دیده می‌شود اما انگیزه‌ای از سوی شهرداران برای اجرای آن نیست و می‌گویند طرح ملی بوده و باید خودشان بسازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه