English

تولید بیش از ۱۶۵ هزارتن خرما در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سالانه بیش از ۱۶۵ هزار تن خرما از باغات استان برداشت می‌شود.

تولید بیش از ۱۶۵ هزارتن خرما در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: سهم هرمزگان از تولید خرما کشور بیش از ۱۱ درصد است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این میزان در حال افزایش است.
مویدی عنوان کرد: از کل میزان تولید خرمای استان بیش از ۹۰ هزار تن به صورت فرآوری و مصرف تازه خوری است و ۵۰ هزار تن نیز در بخش صنعتی مصرف می‌شود.
وی ابراز داشت: ۳۴ هزار هکتار اراضی زمین‌های هرمزگان زیرکشت نخیلات خرما است که ۱۳ درصد از نخیلات کشور را در خود جای داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اذعان داشت: ۵۰ رقم خرما در هرمزگان تولید می‌شود که حدود ۲۰ نوع از این ارقام تجاری سازی و مابقی در بخش صنعت استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار تن خرما از ارقام پیارم و خاصویی تجاری شده است، ابراز داشت: ارقام خرمای برحی، خنیزی، کریته، مرداسنگ و مضافتی به ارزش ۴۰ میلیون دلار صادر شده است.
مویدی با بیان اصلاح و نوسازی نخلستان‌های استان تصریح کرد: این طرح از محل اعتبارات استانی و ملی با پرداخت یارانه پاجوش خرما به باغداران، پرداخت تسهیلات و کمک‌های اعتبارات، توسعه صنایع جانبی و تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش، توسعه ارقام تجاری خرما در منطقه نظیر رقم مجول اجرا می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به شناسایی باغات پیر و فرسوده و اجرای طرح تجمیع باغات و حذف درختان پیر و بازگرداندن نخیلات قدیمی به چرخه تولید، در پایان گفت: سطح کل باغات استان ۷۹ هزار هکتار است که از این میزان، سالانه ۶۵۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه