English

رمضانعلی قاسمی:

تحقق نگاه دانش‌بنیان، موجب تحول اساسی در بخش کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: این مسأله علاوه بر افزایش اشتغال آفرینی، بستر بهره وری بیشتر از منابع آبی موجود و رونق اقتصادی و توسعه کمی و کیفی این بخش را هموار می کند.

تحقق نگاه دانش‌بنیان، موجب تحول اساسی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رمضانعلی قاسمی مدیر جهاد کشاورزی گناباد در خبری اعلام کرد: مهمترین لازمه تحقق نگاه دانش‌بنیان و فناورانه در بخش کشاورزی این شهرستان، توسعه روش‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت است.

قاسمی در ادامه گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب، نگاه فناورانه و تولید دانش بنیان و بهره برداری مناسب از منابع آبی موجب تحول اساسی در بخش کشاورزی شهرستان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد همچنین متذکر شد: این مسأله علاوه بر افزایش اشتغال آفرینی ، بستر بهره وری بیشتر از منابع آبی موجود و رونق اقتصادی و توسعه کمی و کیفی این بخش را هموار می کند.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در اقلیم خشک و از طرفی کمبود منابع آبی، باید با توسعه فناوری در این بخش ضمن کاهش مصرف آب در راستای افزایش کشت محصولات کشاورزی گام برداشت.

قاسمی تصریح کرد: از جمله اقدامات این  مدیریت در مسیر تحقق شعار سال در بخش کشاورزی گناباد تدوین سند آب با همکاری مرکز رشد و فناوری این شهرستان است و توسعه کشت های گلخانه ای و کم آب طلب، تولید شترمرغ، تکمیل زنجیره تولید مرغ اجداد (مرغ مادر) و خط دوم کشتارگاه صنعتی دام سنگین به عنوان دیگر فعالیتهای این مدیریت در سال‌ جاری می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به تولید سالانه هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در این شهرستان تاکید کرد: میزان تولید گوشت قرمز در گناباد در سال قبل بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن بود و در همین مدت ۶ هزار و ۴۸۸ راس دام سنگین هویت بخشی شد.

وی ابراز کرد: ۴۸ نفر از متقاضیان بخش کشاورزی گناباد در سال گذشته هزار و ۷۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از طریق بانکهای عامل تسهیلات دریافت کردند و هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال تسهیلات هم از محل منابع داخلی سرمایه در گردش در حوزه دام و تولیدات دامی به ۱۶۲ نفر پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد یادآور شد: ۶۱ نفر از دامداران گنابادی نیز از محل اعتبارات منابع داخلی دامدار کارت ۱۷ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند و همچنین جذب و پرداخت ۷۸ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی گناباد در سال گذشته.

قاسمی در خاتمه خاطرنشان کرد: پرداخت ۱۳ میلیارد ریال به ۲ طرح گلخانه ای بزرگ در مجموع به وسعت سه هزار و ۵۰۹ مترمربع و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اصلاح باغها، ۱۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به بازسازی قنوات و پرداخت ۷۸ میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی از دیگر فعالیتهای جهاد کشاورزی گناباد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه