English

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی:

نجواهای حزن آلود "الهی العفو" همراه با باران رحمت الهی در حرم رضوی(ع)

سخنران دومین شب قدر در حرم رضوی(ع) بیان کرد: خداوند متعال مصداق‌ها و نشانه‌های صراط مستقیم را در قرآن اینگونه بیان فرموده است، «ان ربی علی صراط المستقیم» خداوند خود مصداق صراط مستقیم است.

نجواهای حزن آلود "الهی العفو" همراه با باران رحمت الهی در حرم رضوی(ع)

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، همچون رسم هر ساله در حرم امام رضا (ع)، احیاگران پس از نماز و دعا بادومین شب قدر در حرم امام مهربانی قرآن‌هایی بر سر، فریاد العفو، العفو سر دادند.

در دومین شب از لیالی پرفیض قدر، حرم امام مهربانی‌ها میزبان شب زنده دارانی بود که با نوای"الغوث، الغوث" برای شهادت اول امام و نخستین شهید محراب، اشک ماتم می‌ریختند.

شبی که با بارش قطرات باران رحمت الهی در صحن و سرای امام مهربانی‌ها همراه بود و خبر از شبی پر از گشایش و بخشش می‌داد؛ شبی که منزل و مقصودش بخشیدن و بخشیده شدن تا رسیدن به شب قدر دیگر است.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، به همراه آیین معنوی و روحانی دعای جوشن کبیر، ذکر استغفار و قرآن به سر با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)، شامگاه جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در این مراسم، به تبیین موضوع «صراط مستقیم و مصداق و نشانه‌های آن» پرداخت و عنوان کرد: در نماز‌های یومیه بار‌ها از خدا می‌خواهیم که به ما صراط مستقیم عطا فرماید و بیش از ۳۰ مرتبه نیز این واژه در قرآن کریم تکرار شده است.

احیاگزاران شب قدر

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه سخنان خود افزود: خداوند متعال مصداق‌ها و نشانه‌های صراط مستقیم را در قرآن اینگونه بیان فرموده است، «ان ربی علی صراط المستقیم» خداوند خود مصداق صراط مستقیم است.

وی همچنین اظهار کرد: قرآن مجید پیغمبر اسلام (ص) را نیز صراط مستقیم معرفی کرده، زیرا ایشان معصوم بوده و سخن، سنت و افعال ایشان صراط مستقیم است؛ از همین رو باید همچون حضرت علی (ع) دنباله رو راه پیامبر (ص) باشیم و از ایشان تبعیت کنیم.

در ادامه این مراسم معنوی نیز قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج علی برادران قرائت شد و حاج احمد واعظی در وصف شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی (ع) مدیحه سرایی کرد.

شایان ذکر است که حسن ختام این مراسم نیز مراسم قرآن به سر و دعای پایانی بود که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی اجرا شد.

احیاگزاران شب قدر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه