English

محمدمهدی یعقوب‌زاده:

بهبود وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان رضوی

مدیر دفتر طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: طی ۲۵ روز فروردین ماه امسال هفت میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۳۲ قطعه جوجه‌ریزی در استان ثبت شده است.

بهبود وضعیت جوجه‌ریزی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: جوجه‌ریزی طی سال گذشته در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشته است.

یعقوب‌زاده در ادامه این خبر تصریح کرد و گفت: میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته ۱۱۰ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۳۶۵ قطعه ثبت شده است که نسبت به سال ۹۹ رشد بسیار خوبی را دارد و وضعیت جوجه‌ریزی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بهبود داشته است.

مدیر دفتر طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: طی ۲۵ روز فروردین ماه امسال هفت میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۳۲ قطعه جوجه‌ریزی در استان ثبت شده است که پیش بینی می کنیم به بیش از ۹ میلیون قطعه هم برسد که در صورت تحقق ۳۷.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل خواهد داشت.

وی همچنین اظهار کرد: هم اکنون روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ گرم کشتار می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۰۰ تن آن از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیر دفتر طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: جوجه‌ریزی خوب ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در اسفند ماه پارسال موجب شده است هم اکنون در ماه مبارک رمضان شاهد ورود مرغ به میزان بیش از نیاز به بازار باشیم.

یعقوب‌زاد خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی روزانه ۵۰۰ تن مصرف گوشت مرغ دارد و سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه