English

برق و آب مانع از خانه‌دار شدن ۱۰۰ خانوار بستکی

مشکلات بر سر راه تأمین برق و آب مجتمع مسکن بسیجیان در بستک سبب شده تا 100 خانوار بستکی نتوانند در خانه‌های خود ساکن شوند.

برق و آب مانع از خانه‌دار شدن 100 خانوار بستکی

به گزارش خبرگزاری موج، هفته‌ی گذشته بود که شهروندی بستکی از غرب استان هرمزگان با تحریریه‌ی خبرگزاری موج تماس گرفت و پرده از معطلی یک پروژه‌ی 10 ‌ساله برداشت و اعلام کرد که مشکلات بر سر راه تأمین برق و آب مجتمع مسکن بسیجیان در بستک سبب شده تا 100 خانوار بستکی نتوانند در خانه‌های خود ساکن شوند.
وی در تشریح مشخصات این پروژه بیان داشت: ساخت مسکن بسیجیان در شهر بستک در دو فاز از حدود یک دهه پیش در راستای خانه‌دار کردن قشر محروم جامعه آغاز شد که سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان اکنون ۱۰۰ واحد ویلایی در مرکز شهر بستک آماده تحویل به متقاضیان است.
این شهروند اهل بستک در رابطه با دلایل بلاتکلیفی این پروژه اضافه کرد: موضوع مشکلات تعاونی ابتدایی قصه‌ی پرغصه‌ای است و باید خدمت شما عرض کنم که این خانه‌ها را مردم با پول خودشان ساختند تا به شرایط امروز برسد و موضوع مورد مناقشه این منازل در شرایط فعلی آب و برق است که دولت تاکنون نتوانسته برای این منازل که در مرکز شهر نیز واقع شده آب و برق تأمین کند.
وی عبور یک خط ٢٠ کیلوولت از میان فاز ۲ این مجموعه و قرار گرفتن هفت واحد از این مجتمع در حریم این خط را بهانه‌ی شرکت توزیع برای عدم برق‌رسانی عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع برق با همین بهانه از زیر بار مسئولیت برق‌دار کردن این تعداد منزل مسکونی سر باز می‌زند، این در حالی است که فاز یک مسکن بسیجیان در حریم برق فشار متوسط نیست.
از این شهروند بستکی در رابطه با پاسخ شرکت توزیع برق پرسیدیم که وی اظهار داشت: شرکت توزیع برق هرمزگان با توجه به قوانین خود به متقاضیان اعلام کرده است جابجایی ۲۲۰ متر خط ٢٠ کیلوولت باید با هزینه مردم انجام بگیرد که این مبلغ قریب به 500 میلیون تومان خواهد شد؛ این در حالی است که مردم در جانمایی و ساخت‌وساز این منازل در حریم خط هیچ تقصیری نداشته‌اند و شرکت توزیع باید پاسخ دهد که چرا در طول این دهه‌ی گذشته اعتراضی به این ساخت‌وساز نداشته است.
وی توجه به مسکن و ازدواج جوانان بدون رسیدگی فوری به مشکلاتی ازاین‌دست را تنها یک شعار بی‌معنی خواند و تأکید کرد: جوانان بستکی با هزار مشکل ازجمله هزینه‌های سرسام‌آور توانسته‌اند سقفی برای خود تهیه کنند و ما نمی‌دانیم چرا باید تاوان ندانم‌کاری مسئولان را بدهیم.
این شهروند بستکی از عدم آب‌رسانی به این پروژه نیز ابراز گلایه کرد و گفت: خانه‌های ما در مرکز شهر قرار دارد و کار خاصی برای آب‌رسانی به آن نیاز نیست و توقع داریم این مشکل نیز هر چه سریع‌تر مرتفع شود.
وی در پایان بیان داشت: امروز این منازل آماده استفاده است و می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات مسکن را در شهر بستک حل کند و در این وضعیت ما نباید معطل آب و برق باشم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی