English

جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی است

خطیب جمعه قم گفت: جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی است.

جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس، در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مسئولان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند که همه مشکلات کشور قابل حل بوده و ناامید کردن مردم گناه بزرگی است.

وی ادامه داد: معظم له در این دیدار از اجرا نشدن برخی طرح های کلان اقتصادی مانند اصل ۴۴ انتقاد و نسبت به حمایت از آرمان فلسطین تاکید کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حوادث اخیر در قدس اشغالی و شهرهای اسراییل را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تحرکات اخیر در سرزمین های اشغالی پیروزی نهایی برای فلسطین خواهد بود.

وی همچنین دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان عنوان کرد: کسانی که روزه نمی گیرند یا تظاهر به روزه خواری می کنند از عقوبت کار خود بترسند و از نوجوانان دختر و پسر روزه اولی شرم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نزدیکی به شب های قدر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: هیچ چیزی در شب های قدر به اندازه علم آموزی و افزایش آگاهی انسان نیست.

امام جمعه قم با اشاره به ۲۹ فروردین و روز ارتش نیز گفت: نیروی زمینی ستون فقرات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ در میان شایعات بی شماری مبنی بر انحلال ارتش و تشکیل به اصطلاح ارتش خلقی، رای بر بقای ارتش دادند. امام فرمودند: ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای حضرت امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: شناخت واقعی مولای متقیان در مرتبه اول برای رسول گرامی خدا ممکن است و ما برای شناخت ایشان چاره ای جز مراجعه به احادیث و سخنان باقی مانده در آثار و کتب تاریخی و روایی نیستیم.

سعیدی ابراز داشت: یکی از توصیه های مهم امیرالمومنین دنیاگریزی به معنای عدم دنباله روی هوا و هوس های نفسانی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه  توصیه به تبعیت از حق، حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالمین از دعوت های همیشگی امیرالمومنین بوده است، افزود: اگر مردم گریبان ظالم را گرفته بودند وضعیت امروز دنیا و جوامع این چنین نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه