English

حسن بهرام‌نیا:

زیرساخت‌های بازار رقابتی در استان ایجاد شود

استاندار ایلام عصر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: باید بازار رقابتی در استان ایجاد شود زیرا در بازار رقباتی شاهد افزایش کیفیت و اصلاح قیمت هستیم.

زیرساخت‌های بازار رقابتی در استان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام‌نیا در این نشست با بیان این‌که باید قیمت مرغ در استان سر و سامان یابد اظهار داشت: ما باید بازار رقابتی در استان ایجاد کنیم تا هم کیفیت و هم قیمت اصلاح شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان ایلام تاکید کرد: باید گوشت مرغ ایلام در مقایسه با استان‌های همجوار ارزان‌تر باشد و مردم هم این تفاوت قیمت را احساس کنند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش، از صادرات مرغ مازاد تولید ایلام به کشور عراق خبر داد و گفت: به منظور کمک به مرغداران استان صادرات مرغ ایلام از مرز هلاله شمالی به کشور عراق در دستور کار قرار دارد و قطعا تحقق این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت هاست.

بهرام‌نیا ادامه داد: ممکن است مرغداران استان در راستای تولید مرغ مورد نیاز استان به سود مورد نظر خود نرسند، بر این اساس تلاش ما این است که از طریق صادرات بخشی از تولید مرغ ایلام به کشور عراق، به مرغداران سود برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جهاد کشاورزی را مسئول پایش محصولات از مزرعه تا سفره مردم دانست و تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید نرخ کرایه کامیون‌های حمل نهاده‌های دامی و ذرت را از طریق سازمان پایانه پیگیری کند تا حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده در کنار هم رعایت شود.

استاندار ایلام میانگین معدل مجموعه دستگاه‌های ذی‌مدخل در تنظیم بازار شب عید را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: پایش بازار باید یک کار مستمر باشد و در کنار پایش تامین کالا، کنترل کیفیت نان مداوم صورت پذیرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: به منظور ساماندهی وضعیت کشتار دام، کارگروه ساماندهی کشتار غیرمجاز دام در ایلام تشکیل می‌شود و برای ساماندهی کشتار غیر مجاز دام در ایلام باید مسائل و مشکلات این حوزه در کارگروه تخصصی بررسی و تصمیم‌گیری واحد، جامع و کارشناسی در این زمینه اتخاذ شود.

بهرام‌نیا پیگیری مشکلات راه‌اندازی کشتارگاه کارزان را در راستای ایجاد بازار رقابت در استان اعلام کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که مردم ایلام به عنوان استان تولید کننده مرغ، این محصول را باید در بازار ایلام ارزان‌تر از استان‌های همجوار تهیه و مصرف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه