English

فرماندار اهواز بیان کرد:

دستگاه‌های نظارتی اهواز عزم جدی برای برخورد با متخلفان صنفی را دارند

فرماندار اهواز گفت: دستگاه‌های نظارتی و مربوطه در اهواز عزم جدی برای برخورد با متخلفان صنفی در بازار دارند.

دستگاه‌های نظارتی اهواز عزم جدی برای برخورد با متخلفان صنفی را دارند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اهواز، مسعود فلاحی در نشست تنظیم بازار شهرستان اهواز، که با حضور  دادستان عمومی و انقلاب اهواز برگزار شد، بیان کرد: گرانفروشی و کم فروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست و برای کنترل و تنظیم بازار با اخلال گران برخورد جدی قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از اجناس به ویژه در میدان میوه و تره بار با یک نوع وزن و کیفیت اما به قیمت متفاوت به شهروندان عرضه می‌شود که اصلا قابل قبول نیست.

فرماندار اهواز بر توزیع عادلانه کالاهای اساسی بین واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای میدانی از اصناف اهواز مشاهده شده که در برخی از فروشگاه های زنجیره‌ای کالاهای اساسی و پر فروش، به وفور موجود بود اما در واحد های صنفی کوچک کمیاب بود.

فلاحی افزود: کالاهای اساسی باید به صورت عادلانه بین اصناف توزیع شود تا حق اصناف کوچک ضایع نشود و دسترسی شهروندان به اجناس آسان‌تر شود.

وی بر ضرورت درج قیمت بر روی کالا از سوی اصناف تاکید کرد و ادامه داد: کشتارگاه ها نیز ملزم به ارایه فاکتور هستند.  

رییس ستاد تنظیم بازار اهواز در خصوص توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در اهواز گفت: نظارت جدی بر توزیع مرغ باید صورت گیرد و مرغ منجمد در مناطق کمتر برخوردار بیشتر توزیع شود.

فلاحی ادامه داد: اداره تعاون روستایی تمهید لازم برای عرضه میوه ویژه عید سعید فطر را داشته باشد و غرفه‌های عرضه میوه را در مناطق کمتر برخوردار به ویژه منبع آب، حصیر آباد، کوی علوی،  آل صافی، ۴۰۰ دستگاه، عین ۲، سیاحی، گلدشت، شهرک رزمندگان، مندلی، و ملاشیه اهواز افزایش دهد.

گرانی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست

دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه گرانفروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست، گفت: در موضوع معیشتی مردم، همراه فرمانداری اهواز و مجموعه ستاد تنظیم بازار هستیم و با افراد متخلف در بازار به صورت جدی برخورد می‌شود. 

صادق جعفری چگنی با بیان اینکه سیستم عرضه و تقاضا در بازار مشخص است، افزود: کوتاهی و توجیه در این خصوص پذیرفتنی نیست و ادارات و دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه احساس مسوولیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  با مسوولانی که در این زمینه کوتاهی کنند برخورد جدی و قطعی خواهد شد ادامه داد: در حوزه برآورد و نظارت در بازار مشکلاتی وجود داشت که مردم از این وضعیت رضایت ندارند.

جعفری چگنی افزود: مردم با حداقل‌ها می‌سازند، و نباید از این موضوع سوء استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار بیان کرد: نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد و دستگاه‌های متولی پاسخگو باشند. 

دادستان اهواز  گفت: در افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر به ویژه مرغ و گوجه کم تجربگی و کوتاهی ادارات و دستگاه‌های مربوطه به ویژه در بخش توزیع مشهود بود که نباید تکرار شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه