English

آریا حجازی:

افزایش ۱۰ درصدی فوتیهای تصادفات در خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین میزان فوتی‌های سال گذشته مربوط به مرگ‌‎های غیرطبیعی بوده است و طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۸.۳ درصد رسیده است.

افزایش ۱۰ درصدی فوتیهای تصادفات در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آریا حجازی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: میزان فوتیهای ناشی از تصادفات رانندگی در این استان طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، با افزایش ۹.۸۹ درصدی از ۹۳۰ مورد به هزار و ۲۲ مورد رسیده است که از این میزان ۸۰۸ مورد مرد و بقیه زن هستند.

حجازی در ادامه این خبر اضافه کرد: طی این بازه زمانی میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در مشهد ۳۶۲ مورد بوده است که ۲۸۷ مورد مرد و ۷۵ مورد زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی همچنین افزود: میزان کل فوتی‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۸.۹۶ درصدی از چهار هزار و ۱۴۹ فوتی به چهار هزار و ۵۲۱ فوتی رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۱۹۶ نفر مرد و ۹۵۳ نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان فوتی‌های سال گذشته مربوط به مرگ‌‎های غیرطبیعی بوده است و میزان مرگ‌های غیرطبیعی در استان طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد ۸.۳ درصدی از ۲ هزار و ۴۷۸ فوتی به ۲ هزار و ۶۸۴ فوتی رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۶ نفر مرد و ۵۵۸ نفر زن بودند.

حجازی تاکید کرد: میزان مرگ های طبیعی در استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۵۲ درصدی از ۸۸۰ فوتی به هزار و ۳۳۹ فوتی رسیده است که از این تعداد ۹۵۳ نفر مرد و ۳۸۶ نفر زن هستند.

وی متذکر شد: کمترین میزان فوتی‌های غیر طبیعی سال گذشته مربوط به برق گرفتگی بوده است و با این حال در سال ۱۴۰۰ میزان فوتی ناشی از برق گرفتگی با رشد بیش از ۳۰ درصد، ۴۷ مورد ثبت شده است که ۳۵ مورد مرد و ۱۲ مورد زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ابراز کرد: طی سال گذشته میزان فوتی ناشی از غرق شدگی با بیش از ۳۶ درصد افزایش ۶۴ مورد بوده است و نیز ۱۵۸ مورد فوتی بر اثر سوختگی در استان خراسان رضوی گزارش شده است.

وی ادامه داد: میزان فوتی بر اثر گاز گرفتگی طی سال گذشته با کاهش حدود ۲۹ درصدی ۴۹ مورد بوده است که از این تعداد ۳۶ مورد مرد و ۱۳ مورد زن بودند و میزان کل فوتی‌ها در شهر مشهد طی سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۵۵۶ مورد بوده و از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۸ مرد و بقیه زن بودند.

حجازی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیشترین میزان فوتی‌ها به ترتیب بر اثر مرگ های غیرطبیعی با هزار و ۵۵۸ مورد، مرگ‌های طبیعی با هزار و ۲۷۵ مورد، تصادفات با ۳۶۲ مورد، سوختگی با ۱۵۷ مورد، غرق شدگی با ۴۹ مورد، گازگرفتگی با ۴۷ مورد و برق گرفتگی با ۳۵ مورد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه