English

هوا همزمان با ورود ریزگردها به آسمان گیلان؛

کمیته ویژه اضطراری هوا در گیلان تشکیل شد/ عراق منشا ریزگردهای گیلان بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان منشأ گرد و غبار امروز استان گیلان را از کشور عراق ذکر نمود و گفت: برای کاهش تردد گروه‌های حساس، کمیته ویژه اضطراری هوا همزمان با ورود ریزگردها به آسمان گیلان تشکیل شد

کمیته ویژه اضطراری هوا در گیلان تشکیل شد/ عراق منشا ریزگردهای گیلان بود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، «رضا زمانی» امروز (شنبه، ۲۰ فروردین) در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون میزان آلایندگی هوای استان گیلان چگونه است اظهار داشت: بخشی از آلودگی حال حاضر گیلان به علت گرد و غباری است که به استان وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه چهار کانال ریزگرد و منبع گردوغبار در خارج از استان وجود دارد تصریح کرد: منشأ تمام این کانال‌های گرد و غبار در خارج از کشور شامل حوزه قفقاز و آسیای میانه و جنوب غربی و شبه جزیره عربستان قرار دارد. 

زمانی منشأ گرد و غبار امروز استان گیلان را از کشور عراق ذکر نمود و عنوان کرد: این گرد و غبار علاوه بر گیلان بسیاری از استان‌های کشور را درگیر خود کرده و طبق اطلاعات ایستگاه سنجش آلودگی هوای گیلان مستقر در اداره کل حفاظت محیط زیست هوای استان تا حدود ساعت 10 و 30 دقیقه برای گروه‌های حساس آلوده بود.

وی ابراز داشت: با توجه به تاکید استاندار گیلان بلافاصله کمیته ویژه اضطراری هوای استان گیلان تشکیل شد تا توصیه‌ها و هشدارهای لازم برای کاهش ترددها از طریق دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما برای گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی و عروقی صادر و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان استفاده از ماسک برای همه گروه‌های سنی در شرایط کنونی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از عصر امروز شاخص‌های آلودگی هوای گیلان از حیث ریزگرد و گردوغبار به حالت عادی خود بازگشته است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی