English

رضا یوسفی:

امسال نوروزگاه عشایری در روستاهای کاشمر برگزار شد

رییس اداره میراث فرهنگی کاشمر بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود ۵۰ هزار و ۱۹۳ مسافر در این شهرستان اقامت کردند.

امسال نوروزگاه عشایری در روستاهای کاشمر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا یوسفی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر و کوهسرخ در خبری اعلام کرد:۵۰ هزار و ۱۹۳ مسافر در این ۲ شهرستان طی ایام نوروز اقامت کردند که سهم مراکز بوم‌گردی‌ از این میزان اقامت سه درصد، مدارس و اماکن فرهنگیان هفت درصد و نیز سهم مهمانسراهای ادارات یک درصد بوده است.

یوسفی ادامه داد: سهم اقامت زائرسراها و چادرهای مسافرتی در شهرستان  ۸۹ درصد بوده است و امسال سعی شد محتواها به سمت رویدادهای میراث ناملموس حرکت کند.

وی همچنین اظهار کرد: در ایام نوروز، ۴۲۴ هزار و ۳۲۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و اماکن مذهبی ۲ شهرستان کاشمر و کوهسرخ  بازدید کرد که ۲۱ هزار و ۱۴۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۶۲ هزار و ۱۲۷ نفر جاذبه‌های طبیعی و ۳۴۱ هزار و ۵۵ نفر از اماکن مذهبی بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر و کوهسرخ اضافه کرد: بیشترین بازدید اماکن مذهبی در بین بقاع متبرکه کاشمر مربوط به امامزاده سید مرتضی بوده است.

یوسفی افزود: راه‌اندازی طرح نوروزسرای خانه تاریخی دانش از جمله برنامه های نوروز امسال بود که هر روز گردشگران و شهروندان می‌توانستند ضمن بازدید از نقاط مختلف این خانه تاریخی از برخی رویدادهای فرهنگی مانند عصر خوشنویسی، عصر دو تار، عصر شعر و عصر صنایع دستی که به صورت زنده برگزار می‌شد استفاده کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر و کوهسرخ یادآور شد: در چیدمان این خانه تاریخی در نوروز به الگوهای آئینی و سنتی توجه شد به طوری که افراد کهنسالی اقدام به قالیبافی می‌کردند و هر روز نسبت به شیوه‌های بافت فرش موضوعات مختلفی را مطرح می‌کردند.

یوسفی در خاتمه خاطرنشان کرد: نوروزگاه عشایری در روستای فروتقه کاشمر و روستای ایور کوهسرخ نوروزگاه برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه