English

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند خبرداد:

برگزاری ۸ نوروزگاه در شهرستان نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از برگزاری ۸ نوروزگاه در شهرستان نهاوند طی ایام نوروز خبر داد.

برگزاری ۸ نوروزگاه در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: برگزاری ۸ نوروزگاه در شهرستان نهاوند طی ایام نوروز در نظر گرفته شد که تا امروز ۲ نوروزگاه باباقاسمو فارسبان هرکدام به ترتیب با ۲۰ و ۱۸ عنوان برنامه بومی و محلی برگزارشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری جشن‌های نوروزی سعی بر آن است تا ظرفیت‌های محلی هر منطقه از شهرستان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شود، گفت: شاهد حضور مسافران و گردشگران از استان‌های مرکزی، تهران، مازندران و گلستان در این نوروزگاه هابوده‌ایم.

استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در نوروزگاه

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند در سال گذشته با برگزاری ۶ نوروزگاه توانست جایگاه خوبی در کشور و استان همدان کسب کند و امسال هم در راستای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده‌ شد.

وی از مهم‌ترین آیتم‌های اجراشده در سراب فارسبان نهاوند را اسب سواری بانوی لر و تیراندازی بر روی اسب، نواختن ساز و آوازهای محلی، برگزاری نمایشگاه تولیدات محلی و صنایع‌دستی، طبخ آش محلی ورکواز با استفاده از گیاهان کوهی، مسابقات ورزشی همچون طناب‌کشی و غیره عنوان کرد و گفت: خروجی این جشنواره‌ها جلب رضایت مردم است که خوشبختانه محقق شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر