English

بازدید ۱۰۷ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قم

مدیرکل گردشگری قم از بازدید ۱۰۷ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قم خبر داد.

بازدید ۱۰۷ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قم

به‌گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا ارجمندی با اشاره به استقبال میهمانان نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند تا سیزدهم فروردین جاری، ۱۰۷ هزار و ۷۵۹ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان دیدن کرده‌اند که جاذبه‌های تاریخی با ۹۱ هزار و ۵۸۸ نفر در صدر بازدیدها قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به وجود حدود ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری ثبت ملی شده در استان ادامه داد: برای آگاهی هر چه بهتر میهمانان نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در قالب نقشه، کتابچه‌های راهنمای گردشگری و بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: بیت تاریخی امام خمینی (ره)، گنجینه آثار مراجع تقلید، خانه زند، خانه ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، محوطه باستانی قلی‌درویش، مسجد جامع، دیرگچین، خانه یزدان‌پناه و تیمچه‌بزرگ از آثار تاریخی شاخص استان در ایام نوروز بوده‌ است.

ارجمندی گفت: راهنمایان گردشگری با استقرار در نوروزگاه‌ها به میزبانی خانه تاریخی زند و مجموعه تاریخی گنبد سبز و در تیمچه و موزه آثار مراجع تقلید، به معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان پرداختند.

وی با اشاره به اسکان ۵۴۱ هزار و ۷۲۶ مسافر در اماکن اقامتی استان در ایام نوروز افزود: از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۸۲ مسافر در اماکن تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و ۳۵۳ هزار و ۸۶۴ مسافر در دیگر اماکن اقامتی اسکان داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ضریب اشغال تخت‌های اقامتی رسمی استان در نیمه اول نوروز را بالای ۹۵ درصد و در نیمه دوم نوروز را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه