English

رامین صادقی خبر داد:

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح عرضه در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح عرضه در سطح استان جمع آوری می شود.

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح عرضه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص جمع آوری لوازم یدکی خودرو قاچاق و تقلبی گفت: طرح جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان اردبیل در ابتدا با دو قلم کالای باتری و کمک فنر عملیاتی می‌شود.

وی افزود: کلیه لوازم یدکی دارای شناسه اختصاصی می‌باشد هر کدام از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا می‌باشد و هر کالا با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در اجرای این طرح فقط موضوع قاچاق مطرح نیست بلکه کلیه لوازم یدکی خودرو که در سطح عرضه وجود دارد از لحاظ تقلبی بودن هم بررسی می‌شود و چنانچه تقلبی بودن کالا برای بازرسین سازمان صمت استان محرز شود از سطح عرضه جمع آوری و با متصدیان واحد صنفی برابر قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه لوازم یدکی خودرو اگر دارای کد رهگیری باشد در مبارزه با قاچاق و تقلب مؤثر است گفت: کد رهگیری برای مصرف کننده بسیار مفید است، زمانی که مصرف کننده لوازم یدکی خودرو، قطعه را خریداری می‌کند، شناسه کالا درج شده است و فروشنده، شناسه را به سامانه پیامکی ارسال و سامانه درباره اصالت آن اطلاع رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: تاکنون همراهی اصناف و تولید کنندگان استان طبق سنوات گذشته در این طرح هم خوب بوده و از عموم شهروندان نیز انتظار داریم در اجرای بهینه این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را همراهی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سامانه جامع تجارت مربوط به فعالان اقتصادی است و افرادی که کالای لوازم یدکی خودرو را به صورت انبار نگهداری می‌کنند اگر تا این لحظه کد رهگیری دریافت نکردند فرصت دریافت کد رهگیری دارند، ولی مهلت قانونی آن‌ها به اتمام رسیده است یعنی ضابطان اختیار برخورد دارند، ولی به این معنا نیست که سامانه برای آن‌ها بسته شد، بنابراین همچنان امکان وارد کردن اطلاعات وجود دارد، ولی مهلت دو قلم کالای باتری و کمک فنر خودرو بار‌ها تمدید شده است و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

صادقی گفت: برخورد با کالا‌هایی که اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد برای ما به شکل مضاعف اهمیت دارد که لوازم یدکی خودرو نیز جزو این موضوع می‌باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه