English

طرح ضیافت الهی در ۲۵ بقعه و امام زاده کرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح ضیافت الهی، ویژه ماه مبارک رمضان در ۲۵ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص کرمانشاه برگزار می گردد.

طرح ضیافت الهی در ۲۵ بقعه و امام زاده کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در خصوص طرح ضیافت الهی اظهار کرد: طرح ضیافت الهی، ویژه ماه مبارک رمضان با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات با حضور مبلغین اعزامی و روحانیون در بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می شود. 

وی اضافه کرد: برپایی کرسی های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مراسم جزءخوانی، اجرای برنامه های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاسهای قرائت و روخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیر و اخلاق، داستان‌های قرآنی و مباحث اخلاقی و اجتماعی از جمله برنامه های پیش بینی شده جهت ایام ماه مبارک رمضان در طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برپایی سفره های افطاری گفت: در ماه مبارک رمضان سفره های افطاری ساده در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می شود و در صورتی که بیماری کرونا شرایط محدود کننده ای را تحمیل کند، بسته‌های افطاری ساده پس از نماز جایگزین برپایی سفره های افطاری می شود.

وی برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان های دینی، تصحیح قرائت نماز، مشاوره‌ و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد و گفت: برگزاری ویژه برنامه های"خدیجه مادر امت"، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و کاروان شادی نسیم کرامت ویژه ولات امام حسن مجتبی(ع) و برپایی سفره های کریمانه افطار از دیگر برنامه های اوقاف کرمانشاه در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

صالحی ادامه داد : علاوه بر اجرای طرح ضیافت الهی در لیالی قدر نیز برنامه های مختلفی از جمله دعوت از قاریان، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری، برگزاری مراسم احیا شبهای قدر و پذیرایی و توزیع سحری در بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه