English

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده:

فعالیت‌های دینی در مساجد استان اردبیل تقویت می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از شروع فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد این استان و تلاش برای تقویت این برنامه‌ها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبرداد.

فعالیت‌های دینی در مساجد استان اردبیل تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفر‌زاده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تمام مساجد استان برای ماه رمضان آماده‌سازی شده و نهضت تفسیر قرآن در مناطق شهری و روستایی اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که روحانیون و علما مهم‌ترین عامل برای تبیین آموزه‌های دینی و رفع شبهات اعتقادی هستند افزود: روحانیون مبلغان و افسران جنگ نرم هستند که باید همچون گذشته بدون کوچک‌ترین عذر و بهانه‎‌ای و بدون تعطیلی برنامه‌ها همواره با بصیرت و آگاهی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل می گوید: ماه رمضان امسال نسبت به سال‌های قبل از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه دشمن با تمام توان در عرصه فرهنگی وارد میدان شده و برای کم‌رنگ کردن و تعطیلی مناسبات مذهبی تلاش می‌کند لذا علما و روحانیون باید بیش از پیش در صحنه حضور یابند.

جعفرزاده بیان کرد: روحانیون برای تبلیغ دین باید از ظرفیت فضای مجازی بهره‌مند شوند و در شرایطی که بیشترین منبع و کانال ارتباطی جامعه از طریق فضای مجازی میسر می‌شود از این فرصت تبلیغی برای تقویت مبانی اعتقادی و فکری مردم استفاده کنند.

وی تمرکز بخشی به افق نگاه مردم به سبک زندگی قرآنی را وظیفه مهم جامعه تبلیغی عنوان کرد و گفت: نهضت تفسیر و جلسات انس با قرآن باید در شهرستان‌ها رونق گرفته و این حقیقت را در جامعه جاری کنیم که قرآن به‌عنوان کتاب حی و قیوم، بهترین و کامل‌ترین راهنما برای سعادت انسان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین ماه رمضان را فرصت مناسب تبلیغی در حوزه فرهنگی و دینی دانست و گفت: جهاد تبیین و تلاش برای معرفت‌افزایی در ماه رمضان باید مور توجه علما و روحانیون قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به آمادگی ادارات تبلیغات اسلامی استان در تهیه محتوای کاربردی در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون در جنگ روایت‌ها قرار گرفته‌ایم و باید در تبیین و روشنگری حقایق به جهاد تبیین بپردازیم چرا که این امر واجب عینی قلمداد شده و همه آحاد جامعه به نوبه خود وظیفه بیان واقعیت‌ها را دارند تا دشمن که تمام عیار به اعتقادات و هویت ایرانی اسلامی هجمه وارد کرده ، در تحریف حقایق اسلام و انقلاب ناکام بماند.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان باید به جریان‌سازی تعالیم قرآنی در جامعه اهتمام ویژه داشت و با تبیین مفاهیم آیات برگزیده و ارائه پیام‌های اخلاقی به مردم، برنامه‌های پرمحتوا و تاثیرگذار اجرا کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه