English

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان اعلام کرد:

بیش از ۸ هزار مورد بازرسی از کار گاه های مشمول قانون کار استان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: درسال گذشته تعداد8 هزار و دویست وهشتاد و دو مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد 5 هزار و یکصد و هشتاد و نه مورد بازرسی ادواری 3 هزار نود و سه مورد بازرسی موردی بوده است.

بیش از 8 هزار مورد بازرسی از کار گاه های مشمول قانون کار استان

به گزارش خبرگزار موج همدان، یوسف شعبانی؛ سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ضمن تاکید بر ضرورت بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار و با اشاره به اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آیین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می‌رود گفت: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می‌شود.

شعبانی اظهار کرد: استان همدان دارای ۱8 بازرس کار است که درسال گذشته تعداد8 هزار و دویست وهشتاد و دو مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد 5 هزار و یکصد و هشتاد و نه مورد بازرسی ادواری 3 هزار نود و سه مورد بازرسی موردی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی است، تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتارهای ایمن و کاهش رفتارهای غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

شعبانی از برگزاری 100 دوره آموزشی برای کارگران وکافرمایان خبر داد گفت: درسال گذشته در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان،تعداد60 دوره آموزشی برای 662 نفر از کارگران و تعداد 40 دوره آموزشی برای 270 نفر از کارفرمایان انجام شده است.

سرپرست اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تعداد دویست وهشتاد ویک درخواست تایید صلاحیت مسئول ایمنی کارگاه‌ها به این اداره کل رسید که از این تعداد، 240مورد تایید،تعداد19مورد عدم تایید، تعداد3 موردپایان قرارداد و6 مورد عودت بوده است.

وی با اشاره به بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار، درخصوص متقاضیان استفاده از مشاغل سخت وزیان آور اظهار کرد:در مشاغل سخت و زیان آور به منظور بررسی درخواست متقاضیان استفاده از این قانون در سال گذشته،  44 جلسه کمیته بدوی و 6 جلسه کمیته تجدیدنظر تشکیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه