English

مدیرکل شیلات مازندران مطرح کرد:

صیادان شمالی چشم انتظار تمدید فصل صید

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادان سه استان شمالی از سازمان شیلات تقاضای تمدید فصل صید ماهیان دریای خزر کرده اند.

صیادان شمالی چشم انتظار تمدید فصل صید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن اسحاقی با اشاره به کاهش 34 درصدی صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید 1400 تاکنون، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش چشمگیر صید ماهیان استخوانی از دریا، درخواست‌هایی از شرکت‌های تعاونی پره توسط اتحادیه‌های مرکزی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به ادارات کل‌ برای تمدید فصل صید ارسال شد و منتظر اظهارنظر نهایی هستیم.

وی با اشاره به آمار صید ماهیان استخوانی، ادامه داد: کل صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید 1400 تا 10 فروردین ماه 1401، به میزان 1627 تن بود که نسبت به مدت مشابه 34 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ارزش اقتصادی ماهیان صید شده بیش از 205 میلیارد تومان است که با رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

وی اضافه کرد: سرانه صید هر شرکت تعاونی پره بالغ بر 32 تن بوده که با کاهش 31 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده است.

اسحاقی خاطرنشان ساخت: ترکیب گونه ای صید ماهیان استخوانی شامل 59 درصد ماهی سفید، 27 درصد کفال و 14 درصد ماهی کپور است.

وی با اشاره به زمان پایان فصل صید و چالش‌های موجود، بیان داشت: پایان فصل صید 15 فروردین است و با توجه به درخواست اتحادیه پره استان به اداره کل شیلات و پس از مکاتبه ای که با شیلات ایران و کمیته صید کشور ارسال کرده‌ایم، منتظر تصمیم‌گیری و ابلاغ کمیته صید مبنی بر افزایش و تمدید زمان پایان فصل صید هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران ابراز داشت: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید سازمان شیلات کشور، پایان فصل صید و بهره برداری از دریا توسط شرکت‌های تعاونی پره سه استان شمالی 15 فروردین 1401 مشخص شده بود که با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش وحشتناک صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در سه استان شمالی، درخواست‌هایی را از شرکت‌های تعاونی پره توسط اتحادیه‌های مرکزی استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان به ادارات کل داشتیم که آنها را تجمیع کرده و به کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران ارسال کردیم و منتظر اظهارنظر نهایی هستیم.

وی ادامه داد: در رودخانه‌های شاخص شیلاتی در حال حاضر مشغول به گرفتن مولدین ماهی سفید جهت استحصال تخم و تکثیر در مراکز بازسازی هستیم و این اتفاق هنوز با نظر کارشناسی اداره کل شیلات به میزان مشخص نرسیده است و احتمال تمدید زمان پایان فصل صید وجود دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه کاهش وحشتناک صید ماهیان استخوانی چالش‌های بسیاری را برای شرکت‌های تعاونی پَره رقم زده است، تصریح کرد: امیدواریم با مصوبات سفر ریاست جمهور که در خصوص این شرکت‌ها داشتیم و ابلاغ و تخصیص به موقع منابع مالی مصوبات، بسیاری از مشکلات جامعه هدف و شرکت‌های تعاونی پره حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه