English

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

افزایش صید ماهیان استخوانی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از افزایش صید ماهیان استخوانی امسال در مقایسه با سال‌ گذشته در استان خبر داد.

افزایش صید ماهیان استخوانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن اسحاقی اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت صید ماهیان استخوانی در زمان صید امسال نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مهم این افزایش در صید این گونه  تکثیر و رهاسازی بچه ماهی‌های دریایی در مسیل رودخانه‌ها و دریا در سالهای گذشته بوده است. دکتراسحاقی با اشاره به اینکه امسال بیش از 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به صورت تکثیر طبیعی و نیمه مصنوعی تولید و در رودخانه‌ها و یا دریارهاسازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: امسال در مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی حدود 70 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، 8 میلیون بچه ماهی کپور، 500 هزار قطعه ماهی خاویاری قره برون، تولید و رها سازی به دریا داشتیم. 

وی بیان داشت: در کنار تکثیر ماهی سفید و خاویاری، تلاش داریم با برنامه ریزی و همکاری شرکت تعاونی‌های ماهیگیران پره در سطح استان، تکثیر ماهی کپور را با قوت بیشتری انجام بدهیم که سال‌های آینده هم بتوانیم رشد بهتر صید این گونه را در سبد صیادان مازندران شاهد باشیم.

اسحاقی درباره دلایل افزایش صید تصریح کرد: مساعد بودن شرایط آب و هوایی به منظور عملیات پره کشی، ثابت بودن جریانات دریایی، دما و درجه حرارت آب دریا و مهمترین دلیل تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان تولید شده توسط مرکز شهید رجایی و شرکتهای تعاونی پره به رودخانه‌ها و دریا در سالهای گذشته بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی