English

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی:

فروشندگان کتاب باید خود اهل مطالعه و کتاب‌خوان باشند

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: چه خوب است هدیه و سوغات زائران در سفر زیارتی مشهد، «کتاب» باشد که ارزشی معنوی و فرهنگی دارد، ترویج فرهنگ ارزشمند «سوغات کتاب» موجب تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور می‎ شود.

فروشندگان کتاب باید خود اهل مطالعه و کتاب‌خوان باشند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: باید در تمام ورودی‎‌های حرم مطهر امام رضا(ع) بازارچه‌های کتاب وجود داشته باشد تا اولین فروشگاه‌هایی که زائران پس از زیارت با آن‌ها مواجه می‌شوند، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و کتاب باشد.

حجت‌الاسلام‌ مروی این سخنان را در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب رضوی در باب‌الجواد(ع) حرم مطهر امام رضا(ع) بیان کرد و اضافه کرد: باید بهترین مراکز، نشر و توزیع کتاب در اطراف حرم مطهر رضوی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حرم مطهر رضوی، بارگاه عالم آل محمد(ص) است، لذا این مکان باید کانون نشر فرهنگ دینی و تشویق علم‌اندوزی باشد از این رو آستان قدس از هر فرصتی برای ترغیب و تشویق مردم به کتاب و کتاب‌خوانی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: چه خوب است هدیه و سوغات زائران در سفر زیارتی مشهد، «کتاب» باشد که ارزشی معنوی و فرهنگی دارد، ترویج فرهنگ ارزشمند «سوغات کتاب» موجب تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور می‎ شود.

حجت‌الاسلام مروی اظهار کرد: آستان قدس در تأسیس نمایشگاه کتاب رضوی به‌هیچ‌عنوان نگاه سوداگرانه و کسب درآمد نداشته و تنها هدفش رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج سوغات فرهنگی به‌ویژه سوغات کتاب است.

تولیت آستان قدس گفت: به دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب رضوی توصیه‌ می کنیم در این نمایشگاه باید کتاب‌هایی متقن و دارای محتوای غنی و صحیح عرضه شود و تنوع کتاب‌ها نیز باید آن‌چنان بالا باشد که نیاز سلایق مختلف را پاسخ دهد.

 حجت‌الاسلام مروی در خاتمه تاکید کرد: فروشندگان کتاب باید خود اهل مطالعه، کتاب‌خوان و با نویسندگان و کتاب‌های مختلف آشنا باشند و با صبوری و برخورد خوب سؤالات مخاطبان را باحوصله‌ پاسخ دهند و در عرضه لوازم‌التحریر و محصولات جانبی در این مرکز نیز باید حتماً از تولیدات داخلی استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه