English

یحیی قاینی پور:

پیش بینی آسمانی صاف و بدون پدیده خاص جوی در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از اواخر وقت امشب، استان تحت تاثیر جریانات سرد شمالی قرار می‌گیرد و فردا سه‌شنبه به طور محسوسی از دمای هوا کاسته می‌شود به طوری که دمای روزانه بین هشت تا ۱۰ درجه و دمای شبانه بین سه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

پیش بینی آسمانی صاف و بدون پدیده خاص جوی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یحیی قاینی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، آسمان در بیشتر نقاط استان صاف و بدون پدیده خاص جوی است.

قاینی پور در ادامه این خبر اضافه کرد: انتظار می‌رود ساعات بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرناکی در نوار شمالی استان همراه با بارش پراکنده باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: بر همین اساس از اواخر وقت امشب، استان تحت تاثیر جریانات سرد شمالی قرار می‌گیرد و فردا سه‌شنبه به طور محسوسی از دمای هوا کاسته می‌شود به طوری که دمای روزانه بین هشت تا ۱۰ درجه و دمای شبانه بین سه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین اظهارکرد: انتظار می‌رود با نفوذ جریان شمالی و افت دما، شاهد افزایش فشار دما در استان باشیم که پیامد آن افزایش شدت وزش باد در بیشتر نقاط استان خواهد بود و این در حالی است که این رخداد در نقاط شرقی استان همراه با گرد خاک، کاهش کیفیت دما و احتمال وجود خسارت پیش‌بینی می‌شود.

قاینی پور ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا افراد و نهادهای خدمت رسان به زائران بارگاه رضوی تدابیر لازم را در این خصوص در نظر  گیرند زیرا در نواحی سردسیر استان انتظار می رود فردا و همچنین اوایل وقت روز چهارشنبه دمای هوا بین صفر تا پنج درجه زیر صفر کاهش یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین چهار تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می‌شود دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات امروز به حدود ۱۹ درجه سانتیگراد برسد و این در حالی است که فردا با کاهش دما به هشت درجه بالای صفر خواهد رسید.

قاینی پور خاطرنشان کرد: در این مدت قوچان با کمینه دمای هوا ی یک درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۲۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه