English

رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در کشور/افزایش ۷۰ درصدی خرید تضمینی گندم/ مردم نگرانی در خصوص قیمت نان نداشته باشند

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که با این وجود نیازی به واردات نداریم یا در صورت نیاز واردات کاهش می یابد.

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در کشور/افزایش ۷۰ درصدی خرید تضمینی گندم/ مردم نگرانی در خصوص قیمت نان نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عطاء الله هاشمی اظهار داشت: قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو خرید گندم، بارقه ها و جرقه های امید را در دل کشاورزان به خصوص گندمکاران روشن کرده است.

وی افزود: خوشبختانه قیمت پایه به علاوه هدیه خوبی که از طرف هیئت دولت و ریاست محترم جمهور برای خرید تضمینی گندم اعلام شد، مورد رضایت و خوشحالی کشاورزان قرار گرفت و مطمئناً کشاورزان با مدیریت بهتر و تولید بیشتر و با تعهد به عدم فروش گندم خود به مشتری دیگری غیر از چرخه دولتی پاسخ مناسب و قدرشناسانه ای به این زحمات و توجهات خواهند داد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی غلات و کمبود در بازارهای جهانی و رقابت گندم با نهاده های دامی در کشور، نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هر کیلو محصول در شورای قیمت گذاری مصوب شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از هیئت دولت تقاضا کردیم که مبلغی را به عنوان جایزه برای گندم در نظر بگیرد که در نهایت نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید هر کیلو گندم مورد موافقت قرار گرفت.

وی قیمت گذاری جدید گندم را حاصل تلاش مجلس، شورای قیمت گذاری، وزارت جهادکشاورزی و  تلاش مجموعه دولت دانست و گفت: با تعیین نرخ مناسب، انتظار می رود گندم های تولید شده که سالهای گذشته به سمت نهاده های دامی و قاچاق می رفت امسال توسط دولت خریداری شود تا به خوداتکایی در این خصوص برسیم.

هاشمی افزود: به طور حتم قیمت گذاری به نحوی تعیین شده است که خرید تضمینی گندم به نحو خوبی انجام شود و حجم خرید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی در خصوص قیمت نان نداشته باشند، اظهارداشت: همیشه دولت یارانه ای برای نرخ نان برای اقشار آسیب پذیر در نظر می گیرد بنابراین تعیین نرخ خرید تضمینی گندم تاثیری بر نرخ آرد و نان دولتی نخواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که با این وجود نیازی به واردات نداریم یا در صورت نیاز واردات کاهش می یابد.

هاشمی اظهار کرد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی برای ماه های فروردین و اردیبهشت، سال خوبی برای تولید گندم خواهیم داشت که با این وجود دیگر خبری از قاچاق و جایگزینی با نهاده های دامی نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی سازمان هواشناسی امیدواریم که شاهد تولید بیشتر از مزارع دیم باشیم به طوری که حداقل با افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی خرید نسبت به سال قبل تولید به ۸ تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    با سلام کجای کارید همین الان ۲۵ هزار یعنی با کاه اینطور بگم گندم داخل کاه جدا نمیشه میفروشن به عراق شما تازه اومدی میگی خرید تضمینی دولت دولت کشاورز ۲ ریال پوله مجلس و رئیس کشاورز ۲ ریال برای امرار معاش است پیش خرید کردن دلال ها...اکر ۵ میلیون تن جم کنی ...

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه